Wednesday, July 20, 2016

Bila gojes beraya...

hi korang.. lamanya tak update kan. ni saya update tunggang langgang. 
update citer gojes dulu pastu baru update cite raya kat kampung.

kejadian minggu lepas 16 syawal.
 tetiba je diorang ni nak jugak dtg beraya
 wpun saya dah bgtau nk buat mkn2  pada 18 syawal sbb saya & suami 
nak abiskan puasa 6 dulu.

so mmg mcm sotong lah saya menyediakan juadah yg tak berapa nak raya kan.
 harapkan ada rendang ayam dan nasi impit je buat syarat. 
menu lain mcm menu besday je gamaknya.. hihihi...

tp diorang ni cukup sporting, bukan datang semata nk makan
tp neramah mesra merapatkan silaturrahim...
mkn apa pun tak  kisah. air sirap & biskut kering pun takpe...

sayang korang semua tau.. tq pada semua yg sudi datang.
 padat giler rumah padahal baru 8 family datang. 
tu pun saya & suami dah alihkan semua perabot kosi meja ke tepi..



 giler meriah masa ni.. mgm2 ragam dgn anaknya, maknya menjemah ehhh apak2 pun menjemah jugak ooi

 rendang ayam & nasi impit

 sandwish telo mayo. tak sangka ni paling laku ooii...

 kotiaw je yg saya sempat goreng..

 segala biskut & kerepek. air kiwi ko..

 siap terhidang...

 selapang2nya ruang tamu rumah menunggu tetamu

tak lupa mini muffin. siap boleh tapau. alhamdulillah...

3 comments:

Chekgu Azrine said...

Sebenarnya kita nak dtg..tp.kita byk aktiviti plak kena ambk anak dekat sek sbb sek deme buat jamuan raya hari sabtu hari tu..pastu ptg kita keluar plak...huwaa...xblh nk adjust waktu pun

achiek anis said...

Tak plan pun byk jgk akak leh masak...hebat tu

Cik-Anne said...

hi Ameris,

Salam hari raya 2016...geng bloggers...


p/s: entri terbaru di cik-anne.blogspot.com

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015