Tuesday, May 16, 2017

Bandung family trip

sebelum lupus dari ingata n baik cepat2 update. 
dah laa skrg mmg takde mood betul nk update blog. 
mana hilang tak mood ber blogging saya. mcm dah tak mcm dulu. kalu dulu draf kemain byk kalu dah tau tak dpt update setaip hari... huhuhuhu..

kali ni trip ke bandung bersama ipar2 saya. abang & adik suami. gitewww...
kalu plan lama2 tak menjadi. tp last minit sure jadi punya..
kira kami ke bnadung 3 family. seronok bercuti ramai2 ni.
iyer laa family sendiri boleh suka suki ubah iti ikut kehendak kita. 
hahahhaa...
masa saya pegi ni pada cuti hari buruh yang lalu.

gigih kak gee pontengkan sekolah anak dia 3 hari. demi bandung katanya.
tp sedikit kerugian sbb flight kami ptg, sampai sana dah maghrib. 
tak rugi situ tak leh jalan2 alun2 bandung.
 esoknya plan asal nak ke tangkuban perahu, rumah hobit floating market. 
tp tergendala jugak sebab jej hayamat oooiiii... 
naik keta mensiput jer...adoi. kebas montot dalam van.
pastu nak ke satu2 tempat tu orang nya ramaiiiiiii...
saya nasihatkan korang jgn laa pegi hari cuti. ubah plan pegi shopping dulu, then baru pegi melawat ke tempat2 tu.
tu mmg silap kitorang jugak. supir pun tak btau kan...

hari ke2 pulak ke kawah putih.. 
kalu tgh mengandung atau ada alahan mmg tak boleh dok lama2 sini. 
paling lama 15 minit jer, pastu mesti akan rasa sakit tekak dan terbatuk2. gas yg dikerluarkan oleh kawah putih tu mmg bahaya. mmg kena pakai topeng.
 wpun tak efek sgt pun. tp at least kurang laa skit kan..
jalan nak ke kawah putih tu mmg mencabar jugak.
 jalan kecil je, kalu berselisih mmg rasa ngeri, 
tp kebanyakan supir sana mmg dah expert.
 takde plak eksiden berselisih keta.
balik dari kawah putih terus ke cibaduyut tempat jual brg2 kulit dan jugak kerepek.
tapi saya hanya beli kerepek dan ole2 pisang salai.
 kebetulan pulak hujan lebat sampai banjir kilat jugak.
lepas tu mkan tengahari, kemudian ke toko3.
syok giler shopping sini ooii... tp rayyan pulak dah bosan.
 umi ni asyik2 beli baju..
balik hotel dah malam.. semua kepenatan.

hari akhir sebelum balik shopping lagi. sepatutnya ke tangkuban perahu tapi sebab semua bersetuju utk shopping sebab duit rupiah masih berjuta2 lemon.
so semua ke outlet2 di jalan Dago, heritage.. dan mcm2 outlet lagi laa...
sebelum ke airport sempat singgah di kartika sari beli segala brownies, roti bangelan yg sedap. lepak2 epot sampai laa kapal terbang tiba utk berlepas pulang ke Malaysia...


 lunch di ciken rice shop sebelum berlepas ke bandung...

 tiba di airport bandung..

 yeayyy sronok semua. perjalanan 2jam setengah..

 ni laa musang kopi luwak... sempat jugak saya cuba secawan.. jgn risau halal kopi ni


 masker kopi luwak. abang ipar saya sempat cuba..
bau dia sedap tau..


 sempat jugak beli bag homemade yg comei nu utk adik2 saya sbg buahtangan..

 di rumah hobit. rayyan dah bosan sebab saya asyik suruh dia posing utk bergambar



 mmg org ramai sgt masa saya pegi ni. mmg xleh bergambar elok2. huhuhu



 terpacak tiang peringatan kat situ... korang jgn main2 tau. gas dia mmg bahaya.

 rumah kain. mmg happening sini. saya sempat beli beberapa helai telekung, kaften indonesia dan kain pelikat utk abah kat sini..



 malam terakhir dinner sebelum pulang ke Malaysia esoknya..

 ayam penyet. wallaaaa sedappp


semoga dapat ke bandung lagi. syurga shopping utk wanita sekalian...
korang nak bantuan supir di sana watsapp saya 017-3213039.

No comments:

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015