Friday, January 18, 2013

Resepi: bubur nasi Yaya

assalamualaikum uols...
3 hari tak update blog. rindu tau... rasa kecewa dengan sikap manusia yg xde hati perot. mengambil kesempatan atas orang lain.  hanya Allah yang Maha Mengetahui. taknak emo2 lagi.

ni nak citer tentang menu Yaya since dia dah 9 bulan, boleh dikatakan mcm2 dah dia dh rasa. buah2an, biskut. dan apa2 yang aku rasa dia boleh makan aku suap je. tp yaya mmg tak memilih makan nganga je mulut kalu kita suap apa2. lagi satu tentang Yaya dia mcm marah skit kalu orang lain tengah makan, dia plak jd tukang tengok je. mula la mulut bising membebel, menjerit minta makanan jugak. so apa2 mmg kena bagi biskut untuk dia.

kalu hari keje yaya mmg makan nestum instant tu je. kalu sempat aku buat la bubur. tapi weekend mmg aku buatkan dia bubur.

aku punya stail blend beras sampai jadi macam pasir gitu. pastu baru aku basuh beras tu dan masak nasi sampai jadi bubur aku sagat skali kentang, carot dlm bubur tu. kacau skali skala sbb taknak hangit.bila dh lembik tutup api. bila buat sup sayur utk rayyan aku masukkan kuah tu skali kat bubur yaya. pastu tabur ikan bilis goreng blend. mmg yummyyy.... aku pon suka gak makan.

mmg sedap rasa bubur ni. masak lebih sbb aku pun nak ngap skali....

4 comments:

MizzTina said...

cam sedap je..

combi said...

cam sedap aje..hehe..jrg wat bubur..

ameris said...

mmg sedap pon. kalu demam bleh buat.
tambah telur asin, kicap skit bawang grg.... teros je sihat.

ibnuismaini said...

Sambil suapkan si kecil, suap gak dlm mulut sendiri. Kenyang tak kenyang tu? hehe

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015