Friday, May 31, 2013

Surprise 5th anniversary untuk suami

hari kejadian gigih balik awal seawal 2.15 petang.
siap tulis dah kat kertas apa yg kena beli dulu, apa yg kena buat dulu sebab masa yang aku ada amat2 terhad. berlari2 mcm masuk explorace dah aku ni. sampai je kat Jalan Masjid India terus gi kedai bunga kat area tu. banyak kedai bunga india yang jual bunga untuk kalung bunga kat leher tu. lagi murah roses rm2 sebatang(aku beli 3 batang), petals singgit, bunga kecik2 singgit, bunga purple dan putih tu  rm1.50 sejambak. murah kannn!!
kemudian laju2 amik keta dgn suami  then gi giant beli segala mak nenek lamb, buah2an, candle hiasan,karot, brokoli dan tiramisu. giler wehh... masa ni dah hampir kul 4.30. janji dengan suami gi amik dia kat lrt station kul 5.45. 
sampai je rumah laju2 hias meja, buat deko atas katil dengan roses petals. dengan nak mandi, dan solat lagi. berpeluh2 aku tau...

kenapa pulak aku beria2 nak buat surprise bagai.... sebabnya tahun lepas aku dalam pantang bersalinkan si yaya,  ada pendapat mengatakan 5 tahun pertama adalah masa yang banyak dugaan dalam sesebuah perkahwinan. tapi aku takde la buat sebab pendapat tu. yang ke3 pulak susah bagi aku nak buat surprise cara lain memandangkan 2 orang budak itu yang masih kecik, lagi pun masa tidak mengiizinkan kalu nak buat kat luar sbb hari kerjakan....
suami ada tak surprise utk aku, mana tau ada kotak poh kong ke, habib ke... tapi aku rasa king kong pun takde kot... takpe laa asalkan dia sepenuh hati menyayangi aku, menjadi kapten dlm bahtera aku dengan 2 anak kapal kami dan menjadi superhero aku selamanya...

 wangi betul bau bilik dengan kelopak roses... cinta sepenuh hati hingga ke jannah.

 kenkonon nak candle light dinner dengan lamb grill... gimik je tu.

 beli tiramisu kecik sebagai simbolik je, nak beli kek kang tak abis plak...

 masih kekal di situ walau sudah 5 tahun. tersenget plak signage amerislovely tuhh...

 rayyan paling tak sabar bila tengok aku deko atas meja makan. terus " waaahhhhh....." kagum kot sebab tetiba ada bunga bagai, sblm jangan kan bunga daun pun takde kat umah aku...

tenggokkkk... terus dia cedok amik laici dalam gelas tu.. macamana la nak bercandle light.


5 comments:

PinKy MoMMa said...

aduhhhh kagumnyer tengok kesungguhan seorang isteri kan..selamt eniberseri amy..moga cinta kekal hingga ke jannah..

pssttt dah ada anak mmg menduga skit nak buat suprise2 ni hahahaha

Mila Ahmad said...

raiyannn yang nak sambut anniversarinya kak hihi....cantik la bunga bentuk love tu.

MizzTina said...

amboi rayyan...dia lak lelebih.. kekeke


appy anny kak.. moga bahagia n berkekalan hingga akhir hayat..

Unknown said...

so sweetlah amy.........g yg masih berdua pun lum terlintas nk buat mcm ni kt umah.............sbb g tak pandai masak.........heehehe

Izafiza said...

gugel pasal suprise untuk suami..jumpe blog akak..comeynya rayyan =)

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015