Monday, November 14, 2011

Aidil Adha yang lalu...


huhh... lama gile baru nk citer ttg raya haji ari tu.kami bertolak seawal pagi lps je solat subuh. lebih kurang 6.15am gitu. dlm ari mesti jln lengang sbb pagi lagi. lagi pun kitorang dapat laporan trafik jln jem teruk pada mlm sblm tu, bermakna dh ramai la balik ari jumaat petang & malam tu. dengan senang hati bertolak lah kami anak beranak awal pagi dengan harapan nnt sampai la kt kb lps zohor. aku angkat rayyan pn tgh sedap tido, siap berdengkur lagi budak kecik tu.

tapi kita hanya merancang, tuhan menentukan. lps je tol gombak, keta cam berderet je. tp gerak laju lg.bila masuk je tol karak mak aaiihhh... jemmm wehh!!! ramai jugak la yg gerak awal.
kete berderet2. baru kul 7.06 pagi, keta gerak 29km/j. bila la nak sampai camnie. biasanya incit suami merempit kt jln ni 110km/j.


ni dh pagi skit, jln makin perlahan 21km/j. kitorang ikut jln shortcut mempaga sbb xnak masuk pekan bentong & pekan raub sbb kt situ lagi jem, x gerak langsung.

ni plak tak tau kt area felda mana, pun jem jugak.. rupa2nya ada eksiden. buat aku ngeri jer bila ada eksiden tergolek kt jln nih.
ni penunggang motor yg eksiden tu. dh nak diangkut masuk ambulan.
keadaan motor yg eksiden dgn keta. aku takut skit nk tgk2 kalu ada eksiden tp sempat jugak snap gambar ni. sbb keta kan bergerak perlahan.
boring je muka budak ni dok dlm keta lama2.

berenti rehat jap kat felda kerchau. felda ni dlm 50km lagi nak sampai gua musang kalu x silap aku. byk betul keta stop kat sini. makcik2 yg bisnes air mmg laku laa.
kat petronas pun bleh jem. byk giler keta masa nie. kalu yg ada anak kecik ramai mmg hazab jugak laa..
kt area petronas lagi. byk betul gerai2 yg jual air, makanan. punya la byk keta.
budak kecik ni pun minum air kelapa jugak. cian jugak dia pn penat dok dlm keta lama2.
kami mkn goreng pisang & fishball goreng.

aku masukkan semua entry raya dlm ni sbb malas nk buat part 1, part 2. ok, pagi raya tu, lps solat raya aku x pegi pon, tunggu rayyan x bangun2 lagi. kitorang gi kubur FIL. ni first time aku gi kubur dia, masa aidilfitri lps dok dlm keta jek sbb rayyan tido. asyik tido je budak nie. lupa nk bagi tau kitorang sampai kb lps isyak . lama giler perjalanan kali nie. sampai rayyan terberak 2 kali. berenti pun banyak kali jugak.
baca yaasin kt bangsal, sbb teduh.mcm yg gambar kt atas tu.
aiisshhh... budak nie tido jer.
oohh.. ni plak gambar aku dgn xclassmate masa skolah dulu. lama giler x jumpa diorg ni. tp zakiah tu slalu la jumpa sbb dia kan sepupu suami aku. masa ni kt umah zakiah ada mkn2. umah zakiah depan umah MIL aku jer... Yusni & Marida kawan aku masa form 2. betul ke ekk??? dh lupa laaa.
anak marida pun nak interprem jugak. besar dh anak diorg.
depan umah MIL yg baik & sporting gile.
incit hubby bawa budak ni jln2 keliling umah. dia mmg cepat bosan kalu dok dlm umah je.

No comments:

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015