Thursday, February 9, 2012

Entry Marathon selama cuti 4 Hari Minggu Lepas


assalamualaikum... sila jangan muntah ijau bila tgk gambar yg berlambak dlm entry ni. maklum la ni entry secara marathon selama 4 hari cuti2 minggu lepas. takut lps ni kang dah basi citer dan aku plak xde masa nak tulis dlm blog. jadi sementara ada masa ni baik aku buat entry secara berjemaah, bermula ari sabtu, ahad, isnin dan selasa. miahhhhahahah...

sapa nak buat menantu sila booking anak teruna nie yer. dia mmg suka sgt menyapu. ni bukan aku yang dera dia ok. bila lepas dia kat luar je ni lah aktiviti dia.

tgk la gelagat budak nie ... ewahh ewahh...

bila ummi bersalin nnt rayyan sapu rumah ok.


ni pulak masa majlis sambutan maulidur rasul kat masjid al khairiyah kat umah aku. seawal pagi diorang dah berarak. mmg masjid tu byk buat aktiviti. tapi aku takde la join. gambar ni snap dari bilik tidur aku je.. meriah sgt. malam plak ada ceramah perdana, forum dan mcm2 lagi....


hari isnin plak aku bawa si kecik tu gi taman metropolitan kepong. ni 2nd time bawa rayyan pegi taman ni masa pegi dulu dia xleh jalan lagi. bila ke taman ni mesti ada pasangan pengantin yg buat fotoshoot. mmg cantik taman ni. tp masa nak ke sini punya la jem kt batu caves tu, maklum la esoknya thaipusam.

budak kecik ni tak nak pulak berjalan....

lupa nak bawa ball dia yg besar. ada ball kecik je.


dia mmg xnak berjalan plak bila bawa dia gi taman. mungkin sbb tanah x rata, budak ni x confident nk jalan.

kena pimpin baru jalan...

oohh... sempat gak aku beli sate ikan ni kt taman. teringat masa zaman skolah dulu slalu beli sate ikan ni. dulu kitorang panggil lok cing kt penjual sate ikan kt skolah. dulu seposen je secucuk.

ari slasa plak lepak kt umah, kemas2 umah. sambil buat pengat pisang utk minum petang.abaikan dapur aku yg comot itu. tp pengat mmg sedap. satu periuk aku buat, bole makan dua hari...

petang plak layan budak kecik nie lagi main dlm pool. ujan xleh kuar mana2 so main je dlm pool tu sampai kecut jari dan merah mata.

nnt esok2 dia dgn adik dia plak main dlm pool ni. air takat paras lutut dia je pun. tapi still kena monitor takut dia jatuh terlentang.

tu ajelah aktiviti kami sekeluarga sepanjang 4 ari . mmg xde jln2 jauh pun sbb rayyan baru baik demam. lagi pun cuaca agak panas. kalu kuar pun setakat gi giant, KL Festival City, dan mkn2. tp x sempat nk snap gambar. lagi pun setakat gi giant takkan nak snap gmbar kot.. kih kih kihh...

2 comments:

Syuhada Nasya said...

comel nya rayyn.. hehehhe

ameris said...

syuhada nasya...
kecik nie comel laaa... dh besar nnt mesti dh comot. kikiki

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015