Wednesday, February 5, 2014

cerita itu...cerita ini...


Assalamualaikum gojes…

Lately rasa lemau betul nak update blog. Bila buka blog, nak taip buat entry pastu terus mcm takde mood. Padahal sebelum tu berkobar2 nak citer. Korang jgn speku aku ngandung pulak, smlm baru je cucuk yg 3 bulan skali tu. Siap scan lagi. Mmg takde pape… ehh…

Ok, berbalik pada blog. Wpun aku mcm lemau nak menaip tp blog walking tu rajin lak, aku tetap gi melawat kt rumah uols. Kalu sempat tinggal la komen kalu tak aku ziarah je….yang penting tetap rindu nak tau citer dari mommy gojes semua. Citer anak, citer bercuti dan jugak aktiviti korang sume…
Cuti CNY ritu mana uols pegi?? Panjang woo cuti, takkan dok umah jer… eehh aku gi wedding adik ipar aku kat Bangi. Terus check in kat bajet sana. Senang tak yah ulang alik Gombak. Dok je 2 malam kat hotel tu…

Tentang Yaya dah lama aku tak citer budak tecit tu. Selalu buat kami laki bini ketawa dengan gelagat dia. Ada je benda yg buat aku gelak. Dah nak masuk 2 tahun lagi 2 bulan. Mcm tak pecaya!! Kalu tgk balik gambar dia masa baby, cepatnya rasa masa berlalu. Selalu jugak buat aku naik angin, kalu merajuk  punya la susah nak pujuk. Port dia nyorok blkg langsir… haishhh anak dara tu.
Vocab dia pun dah makin banyak. Dah boleh baca 1,2,3….. dah boleh faham instruction kalu suruh dia buat apa2. Suka main bedak compact aku. *yg ni aku marah. Oops… Yaya ada masalah sembelit, ada satu masa tu suami aku kena tarik kuar t**k tu. Pastu kitorang cucuk ubat bontot kasi kuar semua…

Oohh… rayyan palk sejak dah 3 tahun ni, aku yg kena ikut cakap dia ggrrrrr…. Dah pandai minta apa yg dia nak. Dah pandai marah yaya kalu yaya buat salah. Mmg abang2 sgt watak dia skrg. Sgt cerewet ttg makan, tentang pakaian. Masih tak leh tinggal kain busuk dan putting. Kalu takde 2 benda ni time nak tido, mmg tak tido la jawabnya. Kain napkin tu dah mcm rupa kain ngelap keta.

2 beradik ni time ok elok je bergurau, gelak sama. Tapi bila time gaduh adehhh laaa stress jap aku. Ada je benda yg direbutnya. Rayyan mmg takkan mengalah, Yaya la yg akan nangis dulu sblm aku bertukar jadi mak tarzan…

Korang tu je aku citer serba sikit. Ada masa nnt aku karang entry satu2…hugs uols…

4 comments:

Unknown said...

syok tengok anak2 membesar depan mata^^


: Langkah Utama Cegah Migrain

Julia Johari said...

Sonok baca kisah yaya...byk dah dia pandai ye dari segi vocab...wauuu...2 bulan lg nak capai 2 thn...yeyyyyyyyyy....

Aeen said...

rayyan sama la cam raees xleh tinggal puting kalau tido..kalau xde puting x leh tdo dy..hehe

Chekgu Azrine said...

Alolo..sweet je anak2 amy..rupa2nya yaya sebaya ek dgn aish?

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015