Wednesday, August 13, 2014

Wordless Wednesday~ Rayyan Demam

mood nak update entry raya hold dulu. ni kisah semalam, rayyan kena demam panas.

balik keje petang Isnin, dia dah demam. ok lagi sbb aktif, so aku pun bagi ubat paracetamol cam biasa.
kul 2pagi, start meracau, tido menyelit2 bawah badan aku. tak selesa kot. bila aku terjaga, terkejut sbb badan dia panas sangat2. cek dengan termometer suhu sampai 40'c.

terus kejutkan suami, amik ubat bontot bagi dia. nak dekat subuh baru dia tido. pening weng2 kepala aku nak gi keje., so EL je. sambung tido sampai kul 8.30

kul 12 tghari panas lagi. siap2 aku bawa dia gi klinik panel yang biasa gi. sblm tu aku dah prepare siap2 packing baju kot2 kena admit.

kat klinik, bila doktor cek je suhu sampai 40'c terus tulis surat refer ke hosp. dapat je surat laju2 aku drive gi Columbia Asia Hospital, Setapak. . aku gi situ sbb dia dah pernah admit situ. so rekod dah ada.lagi pun dekat dengan rumah pengasuh. kalu apa2 senang...

kat hospital , doktor cek takde ciri2 denggi, takde muntah or cirit. terus masuk ubat bontot. 
lega bila doktor cakap gitu. sbb aku paling takut kalu dia ke sawan. bila dah ada history kemungkinan untuk kena balik tu tinggi.

wahai anak cepat lah sembuh... kuatkan semangat.

melepek atas riba aku lepas kena masuk ubat bontot.

1 comment:

Chekgu Azrine said...

Cpt sembuh ye rayyan

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015