Thursday, May 12, 2016

DECO-DECO: Laundry Area

lama takde entry deco2 kan..
kalu entry deco2 semua tertunggu2. heee
sebenarnya xde laa deco2 hover pun. 
saya hanya buat makeover balik ruang mendobi saya yg seciput ni. 
lebar ngam2 untuk letak mesih basuh dan rak dari IKEA tu je. 
pastu tambah satu tempat penggantung utk memudahkan saya gantung hanger.
 memudakhan saya sebab tak payah lagi lari masuk dlm bilik ambil hanger utk hang baju. 
hanger yg ada khusus untuk baju2 mcm kemeja, baju kurung dan seumpama dengannya.
saya cuma letak rak terbuka utk saya letak pelbagai jenis alatan mendobi saya seperti sabun, softlan, pengepit baju dan lain2. 
stok peralatan mandian pun saya letakkan disini dalam bakul2 tersebut. 
sebenarnya saya inginkan rak yg tertutup sebab area terbuka
 mcm ni memudahkan habuk tp bila tengok mcm berkenan pulak rak ni.

sebenarnya saya berangan nak laundry area mcm rumah orang putih tu siap ada tempat iron bagai. tapi dah rumah jenis mcm ni redha je laa...
 kalu nak iron baju kat area ni abis laa bintat2 badan saya kena gigit nyamuk. ngeeee...

saya suka ruang ni sebab tak tempias hujan walaupun masa hujan lebat.
so tak risau pakaian yg disidai basah wpun saya berada di luar rumah...
rasa macam nak letak bunga hidup kat rak tu,
 tengok mcmana nnt bila ada kelapangan.

beberapa minggu lepas bila saya post kt fb laundry area saya ramai yg bertanya kt mana saya sidai. 
penyidai saya pun dari ikea FROST nama dia. 
dari tempat saya ambil gambar tu tmpat penyedai saya.








2 comments:

Fathiyah Jamaludin said...

kak, beli rak putih tu kat mana?

Malinda said...

cantik dan nampak kemas sangat... :)

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015