Friday, August 5, 2016

Cerita raya tak abis lagi daaa...

Orang lain dah ke mana2... 
mokcik baru terhegeh2 nak update cite raya 1 Syawal yang tak abis lagi ni.
Tahun ni raya pertama di rumah saya, 
memandangkan MIL saya dah takde, so balik umah keluarga saa di Lundang .
 actually rumah saya dengan rumah family suami tak jauh pun. 
dalam 5 km je kot..ke dekat lagi..ihihihi.. 
masa mil ada dulu mmg saya tak kisah mana nak balik umah sapa dulu pun. 

kadang pagi umah MIL, ptg umah parent saya lak.. mcm tu laaa.
takde gaduh2 pasal balik raya bagi kitorang.

tahun ni tema earth color. coklat2 kelabu. mcm tu lah.
sebenarnya suami tak nak buat baju melayu. 
so recycle je laa kaler yg dulu2. 
tak silap kaler ni sebelum kitorang ada anak lagi.. hihihi.
 rayyan je sedikit berbeza. 
payah gak nak cari yg betul2 tepat kaler tu kecuali laa beli sekayu kan. 

baju saya beli kat jalan TAR je skali dengan baju yaya. takde butik2 glamer IG, FB bagai pon.
tahun ni tahun berjimat. so baju boleh pakai berkali2 gi opis. 
takde nak tunggu event grand baru nak pakai.
Sepasang RM95, baju yaya sepasang RM55.

Dok busy ootd raya sampai lupa nak snap gambar hidangan raya yg ma masak pagi tu.. adoii...
hidangan pagi tu nasi hujan panas, ayam masak merah, dalca. 
pastu ada laa rendang, nasi impit..

tahun ni ingat dah boleh gi solat raya, skali yaya bangun lambat. 
orang dah balik solat baru dia terhegeh2 bangun .
 ohh anak dara ku.. laju2 siapkan dia. saya & rayyan mmg dah siap awal.
lps photoshoot kitorang balik ke kg ma di Bachok. 
sana mmg meriah sbb biasanya mesti sedara mara berkumpul kat umah Chek.














2 comments:

Unknown said...

seronoknya dapat beraya dengan mak ayah...

::EIDA:: said...

xpe kak. blog ida lagi laa tak citer langsung pasal rayaaa. hahahaha kelauttttt.. meriah!!

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015