Tuesday, December 15, 2015

mak2 bekerja: Waktu tengahari Jumaat korang buat apa?

kalu tengahari jumaat kan waktu rehatnya 
agak panjang dari kul 12.15 hingga pukul 2.45 petang.
time saya tak duty waktu tu saya selalu lepak di MPH di NU Sentral.
NU Sentral shopping kompleks baru di KL Sentral.
 menapak je kalu dari opis saya nak ke sana.

dulu sblm xde NU Sentral ni melopong jugak laa.. 
kalu rajin ada jugak laa saya menerjah sogo. kalu tak tido je. 
tapi sejak anak2 memasuki fasa kanak2 ni saya memang suka lepak di MPH.

 kadang2 tu  takde beli apa pun, 
saya cuma mencari idea untuk homeschooling anak2 je.
dari pemerhatian saya, 
buku2 import berbahasa Inggeris lebih banyak pilihan
 berbanding buku bahasa melayu untuk kanak2 preschool ni.
 dan sudah tentu laa harga pun agak mahal, import kan...

yg buat saya tertarik buku2 dia byk pilihan dan sangat kreatif cara persembahannya.
bila melekat kat MPH ni mmg tak sedar waktu berlalu.
tup2 tengok jam dah pukul 2.20... 
terus berlalu keluar sbb nak masuk opis dan solat pun belum.

sekarang ni pun byk bahan boleh dapat melalui google je, saya selalu jugak cari games activity yg printable kt internet. dan saya rasa cara tu paling jimat... heheheehe

tak salah mempelbagaikan aktiviti untuk anak.

kadang2 time saya malas 2-3 hari saya tak ajar dia membaca.
semalam terkejut jugak bila dia  sound "umi, dah lama abang tak baca buku.."
 




ni buku bacaan rayyan setiap malam...

5 comments:

miss eimanhikmah said...

rajin akak...sebelum sekolah dah pndai baca

Chekgu Azrine said...

Sbb jd cikgu...so jumaat hbs sek awal..mmg xkemana pun amy

Han Hanni said...

oleh kerana saya kerja company cina, lunch tetap satu jam saja..huhuhu

makan dan solat je la yang sempat.

dulu masa kerja company melayu kat sentul, pun lunch satu jam untuk geng perempuan. tapi ada jer yang curi masa g sogo..

kalau kawan2 gov, memang lunch jumaat lama sikit kan..

Unknown said...

Great work.
grabbit.com.pk
auratrends.co.uk

eynda said...

Bagusnya ...

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015