Thursday, April 10, 2014

day 4 ber DIET ATKINS

uols.... hari ni hari ke 4 aku berDiet Atkins(DA). pada yg tak tau, DA ni tak amik karbohidrat langsung. maksud aku no nasi, me, pasta,roti, meehun dan yang sewaktu dengannya. Hanya makan lauk sahaja. pengambilan karbohidrat tak boleh lebih 20g sehari.

sepatutmya dah hari ke5 tp smlm aku tipu sbb mkn laksa masa jamuan kat opis. skit je pon dlm 3 sudu gitu, tp tak boleh jugak. so hari ni kira hari ke4 balik.

bsetakat ni rasa ringan je badan. perut aku pun rasa dh susut skit. aku belom lagi timbang berat aku yg terkini. sblm diet berat aku 54kg...

hari ke2 gigil mcm nak pitam jugak weyyy... maklum laa perut melayu, pagi mkn nasi lemak + kuih lagi, tghari nasi campur, malam makan heavy lagi... maunya tak gigil bila 2 hari tak makan heavy..

harap semangat aku kuat untuk terus berdiet. dapat berat 50kg pun dah ok sangat....

eehh kalu ada geng diet best gak ni... sapa yg tgh diet jommm 



ni cadangan menu untuk Diet Atkins aku seminggu...

#LEPAS REFER KAT PAKAR BFAST KAT ATAS TU TAK LEPAS RUPANYA, KICAP & MAKANAN PROSES(SOSEJ) TAK DIGALAKKAN RUPANYAA....TAKPE ESOK MASIH ADA...

15 comments:

Masya said...

kalau hati bersungguh insyaallah berjaya.. chaiyok².. moga kak amy kuat semangat

Chekgu Azrine said...

nak diet jugak...waaa!!!mcam tak gigih je..

Julia Johari said...

Kak amy dah kurus...lg kurus lah wat atkins...Umi Qi x tau ar leh ikut ke dok...kalo sehari x mkn nasi gigil hahhaha chaiyok sis

Anonymous said...

haaaaa...sy dah curang dengan diet ni..hahaha...

Lynn Huraiza said...

wahhhh...siap ada menu seminggu...nak juga berdiet nie sebab perut nie buncittt arr...

ameris said...

lynn, akak diet sbb perut muncit laaaa bukan laa nak kurus sgt..

ameris said...

moon, mmg semangat kena kental

ameris said...

ju; luaran mmg la xde gemuk mana pun, tapi perut maaa muncit mcm preggy 3 months. penah ada org nak bg seat dlm lrt sbb ingt akk preg. sentap okeh

ameris said...

rin, mmg kena gigih semangat. tp smlm dah terminum teh tarik 1/2 cawan. tu pun tak aci kalu ikut diet sebenar..

ameris said...

tq masya....

dalila said...

chaiyokk2 sis..kite ni ntah bape kali nk diet asik xmenjadi je..byk btl dugaan..opsss..napsu sebenarnya..hihi

Jueliza Jamani said...

saya dah 3 weeks tak makan nasi.. rasa mcm nak collapse dah.. terketar2 jemari ni.. kalo dpt makan ayam tu rasa satu kepuasan sangat.. in 3 weeks saya dah hilang 7 kilo.. itu dengan workout kat gym jugak la.. heheheh chaiyok..

noris said...

kentalnye jueliza, dah 3 minggu tak mkn nasi....tp berbaloi la kan, 7 kg dah turun.....sy pon amalkan diet atkins....terasa bdn ringan n perut pon kempis....
ameris, god luck ye.....

ameris said...

wahhh... kentalnya semangat jueliza. saya masa hari ke 2 mcm nak pengsan jer... pening. dh masuk hari ke3 & 4 baru ok. mmg terasa ringan sgt badan.

baizura said...

kurangkan air bergula or susu pekat dlm tin tu...lagi membantu

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015