Thursday, June 21, 2012

Masak rendang ayam & nasi impit

rendang & nasi impit.ala gmbr x menarik plak, 

lepas kuar hospital baru2 ni zara ada penyakit baru plak. bukan penyakit apa pun... penyakit x nak tido. jadi aku la yang terpaksa bersengkang mata mlm2 melayan budak kecik sorang ni. ngantuk woooo... siang ari pun dia x tido sgt. adehhhh.. pedih rasa mata ni. dengan penatnya lagi nak masak, ngemas umah,basuh&lipat kain yg berlambak. huhuhu... kalau aku dh keje nnt tak tau la mcmana.kalu dia buat xnak tido

oohhh... lepas zara sihat, rayyan lak yang demam. susah ati tol kalu anak2 x sihat nie.rayyan plak jenis demam mlm,lps maghrib je suhu badan dia naik smpai tgh mlm suhu smpi 39'c, maunya x riso kami laki bini.
ubat mmg ada je dlm peti ais.cool fever semua sentiasa ada. kalu masih berlarutan kena bawa gi klinik gak ni.


dah lari topik plak citer pasal anak. dalam penat2 tu aku sempat masak rendang ayam dan nasi impit. sebenarnya nak masak weekend lps masa zara warded tp ni baru berkesempatan.aku buat sekor ayam. resepi dia aku google cari yg paling mudah, xnak bahan2 yg berderet2 berjela2.janji rasa dia rendang ayam bukan gulai ayam, bukan kurma ayam& yg penting hubby mkn bertambah. ngidam??? takde la cuma terasa nak makan jek. so diner kami melantak ni je, esoknya bekalkan utk hubby buat bfast.


##menaip sambil buaikan zara nak tido....

No comments:

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015