Thursday, January 10, 2013

Lagi entry tentang Event Anak Yatim...

assalamualaikum uols,
Aku just nak war-warkan yang event anak yatim masih lagi berjalan, sumbangan masih lagi diperlukan dari kengkawan kesayangan sekalian. untuk maklumat terkini tentang jumlah kutipan korang boleh intai kat SINI.  maklumat lanjut korang boleh klik kat banner sebelah blog ni.

apa aku nk bgtau yang aku amatttt terharu dengan kesungguhan NADIA untuk program event ni. aku pasti yang si Nadia mesti tak tido malam pikirkan tentang event ni. maklum la pegang duit amanah orang. untuk anak yatim pulak tu. sebab tu aku minta sesapa yang email aku terus direct dengan Nadia tentang nak bagi sumbangan. aku takut aku tak mampu nak handle.

bila aku tengok keadaan rumah anak yatim tersebut masa Nadia buat lawatan mengejut beberapa hari lepas.entry SINI Ya Allah... betapa beruntungnya aku,betapa beruntungnya anak2 aku. cukup makan pakai segala. berbanding dengan diorang. kat situlah makan, kat situ lah tido, buat keje skolah, tgk tv semua. dalam keadaan yang serba kekurangan. tak pernah merungat dengan kehidupan mereka.

 bukannya takde sumbangan untuk mereka, tp masih lagi tidak mencukupi untuk menampung kehidupan mereka seharian. kalu korang tak nak bagi duit, boleh bagi sumbangan berbentuk beras, gula, milo, susu, tepung, biskut dan sebagainya. boleh juga bagi sabun, ubat gigi, bahan mencuci dan yang berkaitan dengannya.

apalah sangat jika RM10 kita sumbangkan untuk mereka. nak bagi lebih dialu-alukan. tak mampu banyak RM1 pon boleh, takkan papa kedana disebabkan sumbangan yang kita hulurkan ni. apa yang lebih penting sumbangan ni untuk kehidupan kita nun di SANA nanti. dan of coz anak2 yatim ni akan mendoakan korang.
#psssttt.... doa anak yatim amat dimakbulkan ALLAH swt.


8 comments:

MizzTina said...

tu la kak..moga sumbangan makin bertambah.. untuk bntu mereka.. kite yg serba senang ni, bersyukur..

Mila Ahmad said...

betul tu kak doa anak yatim sentiasa dimakbulkan Allah S.W.T

nadia farahida said...

kak amy T___T sorryy baru sempat berblogwalking.
kak amy, ape lah sangat usaha nadia nak dibandingkan dengan keperitan dorang. xpe, kita sama2 bantu sikit sorang ye.

Bie Cimbelang :) said...

Semoga usaha akak dan yg lain diberkati.. :) teringin nak lawat rumah anak yatim n jemput diorg ke majlis ke, insyaAllah 1 hari nanti

::EIDA:: said...

syukur kan kak... ;)

ieza ashaari said...

semoga semuanya dipermudahkan kan kak..

GOLD FINGER said...

tes..mung pergi tak ni??

ameris said...

tes, insyaallah pegi.

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015