Wednesday, October 10, 2012

‘Bicara Ustazah Pilihan’ dengan tajuk ‘Antara Keluarga dan Kerjaya’

 sempat bergambar dengan Ustazah Pilihan Akidah. Baru 11 ari menjadi isteri masa ni.

Isnin 8/10/12 kelab kt opis aku ada menganjurkan forum ‘Bicara Ustazah Pilihan’ dengan tajuk ‘Antara Keluarga dan Kerjaya". Program yang cukup terkesan dihati yang paling dalam bagi aku. Betul kata INAACHIK, bila kita sentiasa hadir di majlis ilmu, hati kita mcm di caj semula "iman itu ibarat pokok. tak disiram layu... jadi harus terus disiram agar terus segar."

dua-dua mestilah seiring. tak boleh mengabaikan tanggungjawab sebagai ibubapa, isteri dan keluarga. sebab yang kekal kita kejar ialah syurga nun di sana. alangkah bahagia jika satu keluarga dapat bersama di sana kelak. yang sempat aku share kt sini:

Dr Rubiah mmg cool sgt2. kaya dengan lawak jenaka dalam penyampaian. kdg2 yg sinis kena tepat kt kita.

 
1. Dr. Rubiah kata jugak, jangan bagi mkn anak kita makanan tepi jalan, sebab kita tak tau sapa yg masak dan sediakan makanan tu, solat kat dia. sbb air tangan dia akan mengalir dalam badan anak. sbb tu lah anak skrg degil dan rosak akhlak.
  

2. kat opis kemain lg senyum meleret, bibir merah menyala, tp bila dengan suami kat umah muncung sedepa. oohh.. tersangat la tak berkat sbb yang bagi keizinan kerja ialah suami.

3. biar ada sistem kat rumah,time makan, belajar, solat, mengaji. seminggu sekali spend masa bersama anak baca hadis bersama, cerita tentang sejarah nabi, jgn dok cite ttg fairy tales je.

sangat kusyuk mendengar Dr rubiah berceramah..smpai xsedar masa.dengan lawak jenaka dia yg selamba... 

ada masa nnt aku list lg....

2 comments:

InaAchik said...

Alhamdulillah... semoga kita terus diberi kesempatan masa utk ke majlis ilmu supaya iman kita sentiasa dlm keadaan 'segar'.

zahirian said...

salam kenal..sy suka baca blog mak-mak orang nih..hihihi

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015