Thursday, July 3, 2014

Dugaan Ramadhan

salam 5 ramadhan uols.

xde celoteh apa cuma nak cite pasal aku tak sihat.
start senin hari ke2 puasa aku dah rasa tak sedap badan, tp gagahkan jugak gi opis.
slasa aku mc, melepek kat rumah, pening , kepala berdenyut2, sakit abis badan. Hari ke2. Mulut masih payau dan kelat.masih lg pening xleh bangun.terbaring mcm dlm pantang.smlm pun suami yg hidang lauk berbuka,Wpun sampai umah lg 15 min nk azan. Lauk pun pengasuh bg. Dh lama x dmm mcm ni.menggigil2 dlm selimut Sakit kepala berdenyut2 tak ilang, xleh bangun,lemah bdn bisa2 rasa. Biasanya dmm manja ngada2 sbb nak mc je.sblm ni aku mmg jarang mkn ubat. dapat rehat 1 hari kat rumah dah rasa ok,kali ni semua jenis ubat aku telan. 

lama giler tak rasa demam mcm ni. bila aku post kt fb smlm ada yg suspek aku denggi, tp aku rasa tak sebab kalu denggi takde batuk dan selsema. aku ni semua pakej lengkap. terabai langsung rumah aku dan budak2. sian aku tido diorang main sendiri je masa asben gi terawih, mujur gak takde adegan gaduh2 kalu tak semedang je gaduh. main pun senyap2 je, mungkin paham aku tgh tak sihat.. nasib baik pengasuh diorang baik ati kirim lauk asam pedas. sedapnya rasa  mkn masam2 wpun mulut aku tak rasa apa....

tq sgt2 kat suami sbb hidangkan lauk berbuka. aku mmg tak larat langsung, tp cuba gak gagahkan diri masak nasi kul 6 tu. 

hari ni dah keje, tp kepala masih bingai2 pening2. kalu tak larat aku baring kat surau. dugaan sungguh bulan puasa ni, harap tak jangkit kat anak batuk aku.
sakit penghapus dosa. Semoga Allah hapuskan dosa2 aku......
 

8 comments:

MizzTina said...

get well soon kak..

amal said...

semoga cepat sembuh kak..

CikNaa said...

ala siannya kak.. nanti sy hantar la sambal hitam tu yer..sian kat akak.

Chekgu Azrine said...

Cepat sihat amy..
Nanti nak masak sedap2 utk berbuka plak

::EIDA:: said...

cepat sembuh kak..... ;)

Mar Mansor said...

semoga cepat sembuh ye

♥ ROS ♥ said...

Cpt sembuh ye kak... Semoga semua dipermudahkan,. :)

Naemah Umi said...

Insyaallah mkn ubat ikut time ye then nnti cepat sembuh...amin

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015