Friday, January 10, 2014

Jalam2 cari makan: Yati Ayam Percik Bangi

ni dah berapa lama aku peram. 2-3 minggu dah kot.
kitorang gi bangi untuk survey hotel? motip?? padahal bole je tgk internet, semua kan di hujung jari...

iyer... aku& laki kan suka jalan2. maka tu jadi sebab je laaa...
masa jalan2 sana ternampak lak restoren Yati ni. 
korang yang tak tau Yati ayam percik ni tersangat glamer kat Kelantan okeh.
kalu bulan puasa mmg beratur panjang nak beli ayam percik, nasi kerabu dan kuih2 manisan kelantan.

bila nampak je si Yati terus aku nak makan nasi kerabu kat sini. terbayang2 la rasa nasi kerabu dgn ayam percik dengan kuah tumis dan percik tu. kecur ailiur okeh... masa makan kat kota bharu ritu...

aku dengan suami order sama, cuma tambah solok lada utk suami aku.
sabar je tunggu order wpun orang tak ramai. 2-3 meja je termasuk meja yg aku duduk.

rayyan & yaya pulak bersukaria dalam restoran. berlari, melompat. seronok betul.
 [ni yg aku letih kalu bawa diorang makan kt kedai]

order sampai.
bila makan terkebil2 aku. 
langsung takde rasa nasi kerabu!!
sambal kelapa langsung takde rasa ikan, kelapa semata2...
tumis tawar, kuah percik yg takde rasa langsung.
macam kuah lemak putih tu je.

suami makan laju2 tanpa cakap sepatah. tak baik weii kutuk depan rezeki...
aku je yg bebel sensorang.
harapkan masin budu jer...

aku tak tau cemana leh guna nama YATI dengan masakan begini.
Nasi kerabu Yati sedap, yang ni hampeh!!! 
sangat2 la tak recomended ut uols semua.

aku buat lagi sedap!! siyes!!!
rasa nak jer buka kedai nasi kerabu.
sedap lagi yg jual kat pasar malam aku rasa...


 suasana dalam kedai, mmg takde org langsung...

 budak2 ni je berlari2 dalam kedai

 ko tengok mmg kosong kan takde orang


 ni la rupa nasi kerabu yg aku order. nampak cam sedap tp rasa fail terus...
sori aku dah gaul baru nak snap pic...

yaya aku dah tapau bubur mcd. bubur yaya lagi sedap dari nasi kerabu yg kami makan...

#sangat2 tidak rekomended untuk uols makan nasi kerabu kt sini...

3 comments:

Julia Johari said...

Kak amy...ju kadang2 mmg ada lalu restoren nih yati ayam percik kt bangi...dulu pernah bg tau walid nak rasa...sbb mmg ju dulu2 rajin pi kelantan handle kursus...so dah tau rasa yati ayam percik dan nasi kerabu sebenar kelantan...

Adeh, nsb x pi lagi...akak dh buat review x sedap...habisslah...pelik diorg nih x mo maintain kualiti...kan dah lari customer

amal said...

huhuhu.. yg masak bukan ore kelate kot kak? sepatutnya klu dia dah bawa nama yati yg sgt femes tu, dorang kena la serve yg betul2 berkualiti dan sama hebat dgn restoran yati di kelate. ni cawangan yati ke? kalau ye, hopefully top management yati buat sesuatu.

Chekgu Azrine said...

Wuwu..act mmg byk rest kelate yg failed kan..mcm rin..bg rin la ye yg leha kelfood tu pun xsdp..huhu

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015