Friday, January 8, 2016

Holaa 2016... sedikit muqadimah..

Assalamualaikum dan selamat tahun baru 2016 semua kwn2 maya saya...

masuk 8 hb baru terhegeh nak ucap new year bagai ohoiii...
blogger lain siap buat review 2015. mak tak sempat langsung nak menjengah blog.
penghujung 2015 yg sangat bz dengan bermacam2 dugaan dari Allah untuk insan2 terpilih. cuba ber positif supaya hati kurang bersedih dan redha ketentuanNya.
 dari sebelum krismas saya bercuti hampir 10 hari balik kg urgent bila MIL warded dan menjalani operation sbb diabetis.

dan bila org yg rapat dan sayang terpaksa menghadapi dugaan ni betapa saya sedar akan pengorbanan  sebagai anak cuba sedaya upaya dan sehabis mungkin untuk bagi rawatan yg terbaik utk ibu. di sini saya sedar mmg wang ringgit segunung pun tidak mampu ditukar dengan kesihatan sobss...

saya berdoa MIL cepat sembuh, kembali ceria dan boleh beribadah seperti sediakala. rindu masa dia sihat dulu, pagi2 dah pegi beli nasi berlauk utk kitorang, lps subuh baca quran dan sbb tu jugak laa saya terjaga utk solat subuh.. baik punya menantu.. pagi2 dah menyapu kt laman, pagi2 berborak dgn dia sambil breafast.

penghujung disember tu balik semula ke KL, sebab nak prepare persekolahan rayyan. tadika jer pun tapi saya punya kalut dan nebes mcm laa anak tu dah nak amik SPM. kohkohkoh... mak-mak sangat ooii..

persediaan ke sekolah kekdahnya... gunting rambut dulu, tapi pesen rambut dia kena gi saloon, kedai mamak tak boleh..

3 hari cuti tahun baru tinggal saya dan anak2 je, suami lagi skali balik kg melihat ma. 
sekarang dan akan datang saya kena berdikari sendiri sbb suami akan balik kg bila2 masa je bergantung kepada keadaan. biasanya setiap minggu laa..

so cuti 3 hari tu saya mmg spent masa betul2 dengan rayyan dan zara. mmg seronok sangat rasa. puas dapat luangkan masa penuh bersama diorang.  naik angin kadang2 tu biasa laa bila rumah bersepah. tapi bila saya gertak skit nak antar rumah nenek (bs) laju2 diorang kemas menan yang bersepah...

petang tu bawa diorang pegi taman layang2 kepong. gigih bawa basikal konon tp bila tengok layang2 dan belon sabun yg dijual tu terus lupa beskal. terbang duit ummi rm22 beli belon sabun pistol tu...

hari kedua pun sama jugak, cuma saya dah tak bawa ke taman yg byk menjual2 nih, bawa ke taman area rumah je. asal tak terperuk dalam rumah dah ok bagi diorang boleh kluar jalan2 sekejap.
 masa kt rumah sronok sangat sbb saya dan anak2 solat sama2. 1time yaya dan rayyan solat asar, maghrib dan isyak bersama2 saya berimam.
wpun hanya ikut2 je tp ni dah satu permulaan yg baik utk diorang... semoga jadi anak2 yg soleh & solehah

 suka gambar ni sbb muka yaya klakar sangat..

hari ke3 pulak paling rare sbb kitorang breakfast di kedai makan roti canai. ni rayyan punya request nak makan roti canai dgn kuah kari katanya... lepas tu saya dengan beraninya bawa diorang gi IKEA Damansara. masa dalam keta mmg tazkirah panjang jugak laa takut terhilang ke.. diorang ni jenis aktif, alhamdulillah semasa kt Ikea mereka berpimpin je dgn saya, cuma tak leh laa tengok lama2 apa yg kita berkenan... bila kat tempat toys dan kids area mmg lama skit laa...
sempat jugak laa pow saya dengan set menan ketapi Ikea berharga RM59. huhuhu...


sampai umah dalam kul 2 ptg terus saya masak utk diorang.. lapar tau tawaf ikea.. 

bfast roti canai sebelum ke ikea..


suka nau bila tgk bila lawa2.. mulaa laa nak tido kononnya

 benda ni laa yg diorang pow saya..


bersemangat budak ni nak gi skolah lepas beli kasut dan botol air. beg beli kt kg.
 
 ni umi posing dengan rayyan hari ke 5 persekolahan. 
2 hari pertama mmg melalak sampai tarik2 pintu kelas.. 
nasib baik cikgu pandai main peranan...











4 comments:

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

Comey sgt ur lil girl❤️
Lawa ur kids room👍🏻
Ai loikeee

Chekgu Azrine said...

Busynya amy..hehd
Semoga tahun 2016 ni lbh indah..lbh happy dan diberkati olehNya

safurara said...

kita buat apa yg kita rasa terbaek kak kak. belajar rajin2 ye syg~

Nadiah Hanum said...

comel jer yaya pakai telekung..:) semakin anak-anak membesar, lain macam la pulak cabaran untuk kita mak2 ni..semoga kita sama-sama mampu menjadi ibu yg terbaik ya kak amy..:)

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015