Tuesday, November 15, 2011

Ustaz Azhar Idrus @ masjid Al khairiyyah


pada 12/11/2011 sabtu lps. sabtu lg... aku dh niat nk gi kuliah maghrib Ustaz Azhar Idrus yg tersohor dan meletup2 mcm goreng pisang panas, mengalahkan mawi AF tu. sblm ni pun ada jugak nak pegi tp faktor anak, dan jarak jauh bila ada ada kuliah ustaz tu kat mana2 masjid lain. bila je dapat tau masjid kat umah aku yg jaraknya sekangkang anak kucing tu nak adakan ceramah, mmg aku takkan lepaskan peluang ni.lps maghrib tu gigih aku usung rayyan gi masjid al khairiyyah siap bawa bekal biskut dia, susu, puting dan toy.

lps solat maghrib hubby aku balik umah amik aku dgn rayyan gi masjid, jln kaki je pun kikiki...
seawal 6.30ptg jln menuju ke masjid dh jem. pegghhh... penangan ustaz ni mmg superb lah..
mmg best ahh ustak teganu ni bui ceramah. rugi aaa sapo dok dengor ceramoh dia.


gambar ni dapat dari ina
pemandangan depan umah aku. mmg jem gile mengalahkan solat hari raya. dpn umah aku pn ada keta parking.

aku snap gambar ni masa jln kaki nk gi masjid. seumur aku dok sri gombak tak penah lg jem mcm ni sbb nk gi masjid.
masjid mmg full dgn muslimin & muslimat. aku dok kat ruang bawah je, ada pasang slaid.

ramai gak ibu2 yg bawa anak2 kecik. jadi tak la aku berasa janggal sgt. tp si rayyan sibuk dok cuit2 budak yg lebih kurang sebaya dgn dia. noty tau anak ummi nih. ngehh ngehh..

tapi aku hanya sempat bertahan sejam je. sikecik tu mula nak explore dlm masjid. merangkak sana sini.

gambar snap masa aku otw balik umah dh. masa ni kul 9.

dia dh berminat dgn tangga plak. sempat dia panjat 5 anak tangga sblm aku usung dia bawa balik. last skali aku amik keputusan balik jek, iyer la takut dia ganggu org lain. aku plak dok kejar dia merangkak sana sini. hisshhhh... rayyan mmg tak bagi peluang kat ummi tau...

6 comments:

fzi said...

Salam..
Memang best kuliah Ustaz Azhar kan.. akak anak beranak pun memang minattt sangat.. hari2 duk search dengar ikut youtube..alhamdulillah bestnyer kalu dapat pegi dengar terus kat masjid camtu.. kat sini ustaz lom sampai, InsyaAllah kena suggest kat ajk masjid suh jemput.. :)

ameris said...

fzi; yer betul kat youtube pn byk petikan kuliah ustaz tu. kusyuk je dengar kan, ustaz tu pn pandai buat lawak.

Mama Gee said...

hehe kalau ada anak kecil mcm ni lah... :)

BLADE EDGE said...

Assalamualaikum...


kalo dah namanya pun budak, mcm2 hal laaa...

happy blogging :-)


regards,
BLADE EDGE

ameris said...

mama; adoii... lambat nya nk tunggu dia besar.

ameris said...

blade edge;
kena sabar je lah dgn karenah budak2 nie.

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015