Tuesday, October 22, 2013

Bila jangka hayat dah tamat...

nak dijadikan cerita masa game bola Kelantan vs JDT tempoh hari tetiba tibi umah aku rosak. menggelabah cik somi aku sbb dia mmg fan TRW ko... maka tengok bola pada malam kita macam jatuh wajib okeh!! sib baik ada satu lagi tibi kat master bedroom. kalu tak maunya malam tu gak gi beli tibi baru.

esoknya terus gi kedai letrik cari tibi. sebenarnya tibi asal yang ada tu mmg dah lama, masa dia bujang lagi. aku pun tak kenal lagi suami aku tuh.  ko bayangkan tibi kotak dolu2. besar gedabak, kalu orang masuk nak curi pun pikir sejota kali sebab berat wehhhh... aku yang angkat dgn suami masuk dalam bilik belakang pun rasa nak terkentut okeh. ok sayang takyah pikir nak baiki2 lagi, hayat dia sampai situ jek. beli je la yg baru. kang kalu baiki lepas seminggu rosak lagi...

esoknya terus start keta cari tibi. aku x ikot sbb budak2 tu tido lagi pun malas nak layan anak dalam kedai letrik nnt. dah tau apa yg berlaku....
hifi zaman dolu2 jugak tp masih bernyawa. sayang wooo... sentimental tuh...


 lepas dh kuarkan tibi lama tu mcm lapang jek...


tibi baru philips 42".

 ada gak habuan untuk aku. vacuum electrolux. vakum asal pun dah tamat jangka hayat...

dua orang budak yang turut bizi nak nolong apaknya...

hai yaya nih... sapa pulak yg dia tepon ...

punya la dekat dia tengok tibi tuh. risau aku...

layan upin ipin sampai nak masuk dalam tibi tuh...

kat sini la tibi lama berkubur. lagi nampak sesak bilik belakang umah aku. dah jadi mcm stor pulak.

15 comments:

Haslinda Sadiken said...

kak..tibi umah lin pun tibi kotakkk..nasib masih elok..so nak tunggu juga la jangka hayat dia tamat baru dpt tb baru

Umi Qi said...

Best yer dpt tv baru...berseri2 rumah tgk tv baru...yaya pun suka hehhehe

Aty_Fared said...

tibi 3D tu kalau jual sekarang pon tak laku kak..ritu saye jual kat mudah 100 pon tak de orang nak..sedih tol...huhu...tak rosak lagi tapi sebab beli tibi nipis katenya..kesian tivi 3D tu...ngeeee
okeh...vacume tu besh... :)

ameris said...

tu aarr aty, mmg x laku kann.. kalo simpan kang nyemak rumah pulak. nak buang kang....adehh laaa

ameris said...

beli yg baru pon bila tb lama dah tak bernyawa umi Qi.... kalu nak guna la tb kotak tu..

ameris said...

takpe linda tu salah satu rezeki gak bila barang yg kita beli lama nak rosak...

Rizziela said...

bestnya dpt tv baru

NM03 said...

vacuum tu la kita nak beli tapi lakik kita tak suker!! huwaa... nangis!!!!

SweetLikeWhat said...

wah tibi baru..best2..

ameris said...

apsal hubby x suker?

Mimy Hamid said...

huyoo tv besar...husben sy pun mesti nak tv..takde tv dia kaku...heheheh

ameris said...

mmg mimy, takde tibi mmg sunyi giler umah. wpun tak tengok sgt. tp on jugak. hihihi

mrs kayrul said...

baru puas tengok ye kak....kayrul pun tv kotak tue jugak...sampai sekarang masih elok....cuma dah pindah masuk bilik...tv flat plak ambik tempat kat ruang tamu...flat2 pun berat giler tv tue...

Anonymous said...

akak pun guna tb gedabak ni lg jenama philip..tb zaman bujang asben akak...selagi bleh tgk...kalo dah malatop bru cari tb lain huhuhu

cik hani said...

Sama mcm ayh sy.tv rosak ltk kt stor lma2 buang jgk.wahhh bsrnya tv dia

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015