Monday, October 14, 2013

Sehari di Aquaria KLCC

sabtu lepas aku & suami bawa anak2 gi akuaria KLCC. sebab dah lama tak bawa budak2 tu jalan, ada la dalam 2 minggu asyik terperap je kat umah. iyer la ujung minggu je tukang rumah datang buat pagar kt autogate kat rumah, pastu ada skit2 renovation dan repair sana sini.
cian pulak, ptg2 nampak sangat budak tu mcm bosan dok trperap je kat rumah...
ari sabtu tu pun ada lagi diorang datang buh simen kat depan pagar tu..

tapi weols nekad gak kuar... dah tak tau nak jalan mana, moh kita ke KLCC. nasib baik orang tak berapa ramai. kitorang penah gi dulu, masa tu cuti sekolah. nak beratur beli tiket maikkk aiaihh dah macam umar sawa berlingkar. idok la aku nak menyumbat sama dalam tu. pusing2 dalam klcc pastu balik.

masa kitorang gi last week tak la seramai ari tu. tiket mahal gak laa aku rasa rm38 utk adult. so 2 orang RM76. nasib baik budak2 tu xyah bayar sebab masih bawah umor.. 3-12 tahun kalu tak silap aku RM25. sebelum anak korang cecah 3 taon cepat2 gi aquaria KLCC.

dah lama aku nak bawa rayyan datang sini. dan dah sesuai sgt2 umor dia untuk explore. sblm ni dok tengok ikan kecik2 je. skali bila gi sini boleh nampak dia punya teruja dan kagum dengan ikan2 besar dan segala hidupan air. asyik sebut FISH, FISH, FISH. yaya pulak membuta dalam stroller.

masa lalu terowong lagi laaa shark lalu atas kepala jer.... masa tu boleh pulak aku terpikir kalu la cermin tu pecah abis la kena makan shark. haishhh suka pikir bukan2 aku nih.
rugi plak rasa tak bawa DLSR masa ni, so snap pakai hp je tu pun jenuh nak snap. hp aku kat yaya dok dengar lagu, hp suami plak dengan rayyan. dia pon dok snap2 fish.. tapi hancus semua gambar yg dia amik. mmg tak nampak hape ponn...

sebenarnya ni pun salah satu learning proses untuk anak2. nnt kalau ada masa nak bawa diorang gi zoo pulak.

 ko tengok keterujaan anak aku tengok ikan. tak abis2 dok tunjuk fish2. mula2 dia mmg dok dlm stroller... yaya jalan...

 dah teruja sangat mula nak jalan, yaya lak dok dlm stroller. giler ko tak teruja... gedabak besar punya ikan. aku pn tak tau ikan hape. ada la tulis tp nama saintifik... tak koser nak mengingat plak.


dlm akuarium bulat tu obor2. ko tengok hp asyik dgn rayyan jer... grrrr.... 

aku nak snap gambar dia, dia pulak dok sibuk nak snap gambar aku...
eeehhh yaya tengah membuta masa ni...

kagum lagi... aku panggil 2-3 kali pun tak hirau. statik kat situ.

yang ni aku sempat snap ikan nemo dan segala ikan yg kalerful tu...
 mmg cantik sgt2...

 yang berkumpul ramai2 dalam akuarium silinder tu ikan piranha tau...agaknya kalau terlepas abis manusia dalam tu kena makan...

ni plak kat kedai souvinier. dia pun teruja tgk FM ikan

 gelagat cara usha macam nak beli semua....



sementara tunggu laki solat aku snap2 gambar rayyan dan yaya...

dah keluar dari Akuaria baru si yaya bangun. pastu minta melantak roti sosej giant....




10 comments:

Rizziela said...

Teringin nak bawa anak2 g Aquaria..sampai skg x kesampaian lagi

Jueliza Jamani said...

best2.. nak kena buat lawatan g sana jugak.. dulu pergi anak kecik lagi..

Muhammad Khairuddin Lim said...

http://supermengmalaya.blogspot.com/

Chekgu Azrine said...

dah lama tak gi sini..
last was in 2009 kot..

♥ ROS ♥ said...

Seronoknya kak... Ros ari tu pln nak gi..tp xjadi..sobsob.ll

Mila Ahmad said...

yaya dah boleh ikat rambut dah kan ?

Zuraidah Butang said...

ok la aquaria ni kan..cume mahal sket jek..hehe

Umi Qi said...

Yeyyy dah pi aquaria masa Qi umur 6 bulan...beshhh sgt2...yaya n rayyan mesti enjoy kan time nih...

Cik Puan Rara said...

bestnyaaaaaaaaaaaaaa~ bila lah nk g ni.

Mimy Hamid said...

sy baru je bawa Fayel gi Zoo Negara ada akuarium gak...

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015