Monday, May 20, 2013

Pelita Nasi Kandar...

assalamualaikum uols...

review ttg mkn2 lagi.. nampak sangat yang kami laki binik ni kaki makan... ngeh..ngehh..'
mmg spoil la diet aku kalu dah petang2 makan nasi mcm ni. nak nak pula di Pelita Nasi Kandar di Setapak. perghghhhhh... abis makan sampai tak larat nak angkat montot. aduh laaa...

skrg mmg aku tak masak langsung kalu hari keje. jadi kalu dah naga dalam perut ni berjoget2 tarian inang nampaknya terpaksalah singgah mana2 bagi naga ni diam skit. koh..koh..koh.. pitam. 

khamis lepas hari bekerja maka singgah lah kami laki bini di Pelita Nasi Kandar. oleh sebab dah 3 bulan aku tak makan malam (eehh tipu.. makan jugak kadang2 benornya) sotong kari adalah pilihan aku. nampak tergolek terlentang 2 ekor sotong mengadap satau sama lain. nampak macam tak senonoh,kuah meleleh tepi pinggan tapi hazab sedap wehh... lepas abis sepinggan terus senyap naga dalam perot aku.

 sotong je takde sayur mayur dah. mmg punah diet la kalu layan mcm ni hari2...

 ni laki den punya, dia skrg tak leh makan pedas, jadi layan je ayam madu hitam(pedas gak aku rasa)

eehh laki aku tenung je, pastu terus licin sampai pinggan tak payah basuh....


8 comments:

combi said...

wa..lama giler nk mkn nasi kat pelita nie..xd peluang lg :(

PinKy MoMMa said...

amy..untung tau suka makan tapi badan tak naik hukhukhuk..aihh iols sekarang mmg bernafsu tgk lauk2 camni huhu..ni dah seminggu tak tukar menu lagi..asyik lahh kari mamak jer..sedap betul hahaha

nadia farahida said...

laparrrr pulak nadia baca entry kak amy niiiiiiii T_____T

GOLD FINGER said...

pelita oh pelita..sy ada tragedi kat pelita ni kak amy..sangat2 tragiss..hahahah

Mimy Hamid said...

suka nasi kandar pelita...napa ntah lauk sedap..tp siap eh mahal kaw kaw....wahh dh tak masak eh skrang..napa...

ameris said...

tes, tragedi apa???

ameris said...

mimy, isnin confirm x masak sbb sampai umah lambat.
kdg2 dekat2 kul 8 baru sampai...

izfanora said...

nmpk sedap.. huhu.. lpr plak..

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015