Monday, March 31, 2014

Cerita balik kampung...

salam kenkawan blogger gojes. lamanya rasa tak bersiaran... ecehhh..
ko berlagak diva la sangat kannn, konon ramai nau yg datang melawat kt blog ikan bilis ni. macehh yg sudi kuar masuk sini baca celoteh aku. ngeeeee...

minggu lepas aku cuti balik kampung yeayyy... sonok rasa sbb dah lama sgt tak balik. last balik raya haji thn lepas. lama laa kannn...

ada yg tak tau, kampung aku kat mana. Im Kota Bharu, Kelate....
balik kali ni mmg banyak aarr aku pikir nak gi situ nak gi sini. nak makan tu nak makan ni...
tapi yg selalu jadinya mmg tak tercapai pon....

ok, kali ni balik sbb adik ipar kawin, kali ni belah laki. belah pompuan kt SINI  kedua nak melawat bapa saudara aku yg tengah sakit berperang dgn kanser, tu niat aku  masa kat KL lg, malangnya tak sempat sebab dia meninggal pada hari kenduri kawin adik ipar aku sobs...sobs.Al-fatihah semoga rohnya ditempatkan bersama orang2 yg beriman...

pastu konon, nak gak jumpa kengkawan lama, sudahnya sorang pun tak sempat jumpa, eehh sempat jumpa kawan skolah rendah aku dulu tu pun rushing sbb nak antar lasagna kat dia, lagi pun hari ujan, maghrib lak tu... hhuhuhuuh

kebanyakan semua plan aku gagal sebab anak aku tak sihat. si rayyan laaa kann. gara2 kenduri ritu ada eskrim. dia balun eskrim sampai semput malamnya. menggigil2. aku tersedar malam tu terus gosok2 tapak kaki dan betis dia dengan minyak panas... pepagi lepas subuh nak gi klinik, tp hampeh semua....
klinik buka kul 9, doktor lak masuk kul 10. tp kebanyakannya tak buka lg...

sudahnya mak mertua aku rekomen satu poliklinik hafiz. mmg aku puas ati sgt. bila kata semput terus suh masuk buat neb, takyah nak register2 bagai. lps tu baru buka kad. byr pun RM16 je skali neb, takde pon consultation fee semua. wpun klinik tu bukan panel opis aku, tp rasanya aku nak gi situ je lps ni kalu si rayyan semput. sempat 2 kali buat neb. yg kali ke2 tu rayyan yg minta nk gi dokter sbb dah tak leh napas...

patutnya kitorang balik selasa 25/3/2014 tp pospon sehari lg sbb dia tak sihat. biar dia betul2 ok, dah nak nak jalan jauh, buatnya semput dalam keta tgh2 hutan ke naya wehh...

rabu tu balik kl, budak2 tu bantai tido dari kul 10.30 sampai la 2.30 petang sampai bentong. pastu baru benti rehat, solat, makan, mandikan diorang...

malang lak tak berbau, lagi 2 km nak sampai umah. alaa dekat trapik lite greenwood, kitorang eksiden pulakkk.. sikit je pon, keta langgar blkg, tapi impaknya aku yg dok seat belakang ni mcm nak gugur jantung. okeh... nasib baik anak2 aku tengah baring main henpon.
kalu dia berdiri maunya terhumban ke depan... alhamdulillah.. takde pape.

 candy booth. mini muffin tu aku buat. ada filling bluebery & strawbery....
laku wooiii...

 pelamin yg very the simple...

 booth eskrim pun laku jugak.  oopsss... sapa yg tukang scoop eskrim tu...

 candy booth. korangggg... coklat fountain aku tak turun menjunam... main celop2 je laaa

 rayyan tgh buat neb

 cer tengok, asal orang beratur dia pon turut beratur. cemana tak semput??

 kali ke2 neb dah tak nak beriba. nak dok sendiri... abang dah besar.

 poliklinik hafiz. mmg rekomen sgt2 sesapa kat area Kota Bharu...

 keta yg eksiden. skit je pon, bumper jatuh & kemek kat bonet. dah takleh buka bonet. laki aku tengah tahan bumper....

trapik lite greenwood. keta blkg tu laa yg langgar keta kami. dah panjang citer nak gi balai buat repot, gi pusat servis Honda lagi...

4 comments:

Aeen said...

owh..kat trafic lite turun bukit kat greenwood tu kan kak...mesti kete tu laju..lepas tu x sempat break..sbb bukit kan..huh..

GOLD FINGER said...

tess...nasib baik budak2 tak apa2..dulu gua siap terhantuk kat cermin depan..tp kepala gua ok..cermin yg retak..kakakak..

::EIDA:: said...

phewww banyaknye hal jadikkk... legaa budak2 xde ape kan kakk.....

Umi Qi said...

Sonok tgk akak balik kg...meriahhh mcm2 makanan weeeee...nsb baik akak sekeluarga terselamat...Allah gerun dengar langgar2 ni

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015