Wednesday, November 18, 2015

Cerita semalam...

hi uols...
senin slasa saya mc sbb sakit perut. 
ingat doktor bagi seharirupanya dapat 2 hari sbb saya demam kata doktor.
 rezeki lah kan..
senin tu saya masih gi keje mcm biasa.. 
bila sakit perut dah memuncak baru gatal nak gi klinik amik mc bagai..
 sudahnya kul 1 tghari baru sampai umah rehat lepas gi klinik...
senin anak2 masih lg kat umah BS.
petang dalam kul 5 baru saya gerak gi amik anak dan asben kat lrt station.

slasa baru terasa betul2 demam. anak2 pun ada dengan saya skali.
pagi tu saya sempat goreng mee utk breakfast dan asben pun bawa bekal skali.
 lepas diorang bangun dam kul 8 terus saya suap mee sambil main2 , tengok tv.
seronok betul tengok yaya & rayyan bila saya ada kat rumah..
lepas mandi buat aktiviti & games coloring dan sambung dot2 tu..
pastu makan lagi naget & kentang goreng.

dalam kul 12, paksa diorang tido sebelum masuk zohor.
saya pun dah kehabisan gas sbb demam lg.
 dalam pada tu gigih gak buat keje2 umah, 
cuci baju[guna washing mashine ofcoz], masak utk tghari kami anak beranak, 
kemas umah tak tahu brapa kali daaa...
 dah jenis tak leh tgk bersepah. 
wpun saya suruh gak diorang kemas lps main tp end up kena kita jugak...
 rasa sronok jugak 
mmg rasa kagum dengan mak2 surirumah yg supermak.

lepas bangun tido tu saya suapkan nasi diorang sambil main beskal kt porch.
 ni laa can nak main beskal bila seketul keta dah xde kan..

lepas saya solat, sambung lagi reading dan story telling.

lepas asar tu rayyan request nak makan kek. oh mai..
terus belek2 buku resepi cari resepi yg semudah ABC dan semua bahan dh ada kat umah.

terus jumpa resepi kek minyak. kek ni antara kek yang saya nak cuba tapi tak sempat2 lagi..
bila tgk resepi mcm kek apam belang susu yang saya penah cuba sebelum ni cuma ditambah minyak masak jer..

Sronok laa diorang boleh main masak2, campur2 warna untuk buat belang2 kek tu.
moment tu saya tak sempat snap sbb tangan saya pun comot jugak...

bila dah kek siap kukus kemain excited diorang...
dah hampir maghrib pun.

Rayyan: umi...
saya : iyer...
Rayyan: abang tak nak gi umah nenek lah (BS dia panggil nenek]
saya: kenapa? esok umi dah keje, abang & adik kena gi umah nenek...
Rayyan: tak sronok laa umah nenek... abang nak dok umah umi jer..
saya: ..... :(

ko rase???



 tengah coloring pun sempat ber peace lagi...

 adik pun tak nak kalah dengan abang

 ok..  fokus...

 siap 4 lauk saya masak. udang tempoyak, ikan pekasam, ikan selar goreng dan sup sayur

 tunjuk hasil masing2. mata tu fokus tv.

kek minyak kukus




4 comments:

miss eimanhikmah said...

semoga cpt sembuh

Chekgu Azrine said...

meriah tengok lauk amy..
cepat sihat ye amy...rindu nak jmpa awak sebenarnya

Nadiah Hanum said...

Dapat rasakan kepuasan kak amy jadi fulltime mommy untuk sehari..hehee..touching pulak permintaan rayyan tu yer kak..Insyaallah tak lama lagi impian tu akan jadi kenyataan, Aamin..

Fathiyah Jamaludin said...

menyelerakan nampak kek tu.

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015