Thursday, February 4, 2016

Apabila ada "tetamu" tak diundang...

saya ni bukanlah kategori rajin berkebun, 
tapi ada laa beberapa pokok kat tepi pagar rumah tu.
tu pun sebab untuk kegunaan dalam masakan. link kebun sepicut kat SINI .

alkisahnya memang lps balik kje saya selalu siram pokok2 tu.
 siram biasa2 je sbb sampai umah pun dah malam. mmg tak nampak pokok dah.
 hala kat pasu je hos getah tu.
semalam saya ternampak pokok daun limau purut gondol wehh.. 
terus rasa cuak. terus buka balik pagar umah. 
padahal masa tu tengah azan maghrib berkumandang... hadoi...
dengan lampu tepon selai2 daun tu saya belek. 
tetiba terus nampak!!! mmg kena belek selai2 sebab kaler ulat tu sama dengan warna daun tau...

besar dan gemokkk gedempol dah hasil makan daun limau purut. 
 terus snap gambar, sempat post kat fesbuk semalam.
 pastu rasa klakar lak, pasal ulat pun nk post kt fesbuk. wakakakaka...


 sedapnya tengah diner yer awak...

tengok tu dah gondol dia kerjakan... nasib baik saya perasan dulu.. kalu tunggu wkend baru nak belek pokok, maunya tinggal batang jer kot. hihihi...

4 comments:

Suriaamanda said...

erk..geli plak tgok ulat tu...amboi..sedap sgt dia kerjakan daun limau purut tu eh....

miss eimanhikmah said...

amboi2..bermaharajalela...

Ibnuismaini Ismail said...

Kalau dari sudut fotografi tak kelakar, sis. OK je. Hihih.

Aiezza Sue said...

cantek lebar kejadian daunnya, mau ulat hijau tak naik gewammm :)

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015