Tuesday, March 22, 2016

JJCM: Review Go'Bang Maju Patin Tempoyak

balik dari TANJUNG JARA ari tu, kitorang singgah di Temerloh sebab nak makan ikan patin ori Temerloh. sebelum ni penah makan yg kat KL di Sri Rampai jer...
kali ni betul2 makan kat Temerloh.
siap call cikna tanya kedai bukak ke tak kalu smpai sana kul 4 ptg.
 mana tau kedai tutup ke..
sampai je Temerloh mmg tak mengecewakan sungguh.
 terus je jumpa kedai Go'Bang Maju ni. Rezeki kami laa kan...

yang bestnya semua lauk dan kuah dah siap letak semangkuk2.
 jadi oder ikan patin tempoyak pastu amik je lauk tambahan lain.
 saya suka masak air cendawan +daun manis tu. 
selain masak gulai tempoyak tu ada gak patin bakar tempoyak. 
ulam2an mmg wajib laa kan dalam masakan melayu ni.

Patin tempoyak ni betul2 kaw... pekat, likat,
 sampai KL masih lagi bau tempoyak tangan saya hahahaha...

Kedai pernah masuk dalam Majalah 3 dan antara yg teruk musnah masa banjir besar melanda pada Disember 2014 yang lalu.






 amik je yang mana berkenan..

 elok tersusun lauk pauk beratur...

 masak air cendawan tu sedap sgt... 

besar jugak sepotong ikan patin tu..

2 comments:

CikNaa said...

saya orang pahang xpernah rasa gobang maju ni kak..xtau pe rasa dia..

Papa-NtiQ said...

Cakap pasal Gobang Maju Ikan Patin, gulai dia memang berselera dan sapa2 yang tak pernah makan ikan patin pasti menagih. Saya selalu singgah cawangan kuantan sebab anak belajar kat sana. Wajib!
Saya baru jer upload gambar2 masa gi sana dlm www.blogmakanbest.blogspot.com jadi kalu senang2 tu jenguk la yer blog saya sebab dalam tu ckp pasal makan, makan dan makan jer 100%. Kalu minat bolih follow yer TQ TQ

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015