Thursday, February 20, 2014

Bertabahlah...

aku rasa mommies lain pon mcm aku kot.anak2 umor mcm ni mmg suka sepahkan menan diorang. betul ke korang ?? ke anak aku je mcm ni ekk?? 

lepas ambil diorang balik petang kan mesti 2 budak ni nak masuk bilik. menan sebakul, sekotak terus kumbah mcm tu jer... weiii penat tau nak ngemas balik. pastu pulak buatnya terpijak askar kenit kombat tu sakit tau kaki gebus aku. tp biasanya laki aku yg kemaskan menan diorang ni. 

kadang2 rasa serik dah ooii beli menan utk depa 2 ni. tp bila tengok banyak yg dah tercabut kaki, tangan, ekor. kesiannnn pulak.. hahahh nampak nau mcm ayg jer yg eksaited beli menan. keterujaan tu lebih pada aku benornya... hihihi

sebenarnya suka jugak tgk gelagat diorang bila dapat menan baru. tp bila mikir nak kemas aduhh mmg serender makkk.. sudahnya aku kuis2 je biarkan menan tu ke tepi sbb tak nak terpijak. kalu sakit mata sangat tutup je pintu, ada mood nnt aku kemaskan..[yerke, sbb biasanya lakiku yg kemas, tq yer sayang]

 punya laa elok si yaya mencangkong...

 bila 2 beradik ni bekerjasama... adoii..

nampak?? dinding dah jadi sasaran bila dapat crayon..

9 comments:

Chekgu Azrine said...

Kena sediakan papan putih yg kck tu amy..at least dia tau kt mana nk conteng lukis ke kan

MisZ FyZa said...

Haha..budak2 mmg g2..sy blk keje tiap hr mak bebel sbb xlarat ngemas nayli asyik way sepah..

MizzTina said...

kak..perkara biasa la tu kak..dl kan sy duk dgn kakak sy.. anak buah mmg rajin "mengemas".. siyesli.. even dh belikan whiteboard, diorg ttp tertarik dgn DINDING.. grrr

diana said...

memang budak2 gitu..anak saya pun sama..saya biar je..yang penting sebelum tidur kena kemas...memula memang rimas.tapi bila pikir2 balik lebih baik gitu dari depa bosan tak de apa nak buat.dinding rumah saya dulu bukan setakat conteng,anak siap tampal gambar yang dia lukis lagi..heheh

CikNaa said...

adoihaii.. tak lame lg double RM mesti jadi camni kak.. kejesama sepahkan umah..hihi

aiezzaSue said...

setakat barai dalam bilik boleh je tutup pintu buat tak nampak,..kat umah saya ni siap berangkut bekerjasama dua beradik, ke dapur pon boleh jumpa menan,kat mana2 ada jer menan diorang...tips bertabah...senyum jer :)

Fizah said...

sy pun kadang gini jgk...hihi. budak2 mmg byk idea nk dibuatnya...;)

Umi Qi said...

Umi Qi ada QI sorang nih pun adoyaiiii mmg kuat kumbah mainan QI nih pun...nanti nak cari almari jenis kain tuh kak...ju nak susun atur mainan Qi dlm tuh...nak main ambil 1 jek jenis mainan...pastu simpan balik...bulan dpn dpt gaji nk beli almari kain heheh

Riana said...

salam kenal..br follow blog awak..hee..ok la dlm bilik bersepah..mama bole kuis2 pakai kaki masuk bwh katil.kih2..

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015