Monday, February 17, 2014

Yaya dah nak 2 tahun..

lamanya aku tak bercerita ttg anak bongsu pompuan sorang ni. bongsu uols... wehh jgn gelak la okeh.
dah anak dara skrg. ciri2 tu dah ada bila dia suka nau main mekap aku, suka sikat2 rambut lama2, suka perhati bila aku bersiap nak gi opis. dah pandai pilih baju sendiri. kalu yg kita nak pakaikan dia tak suka terus tak nak pakai. oh , anak Umi dah makin besar!!

dalam umur dia skrg rasa mcm dah banyak dia acheive. dah boleh bilang 123. dah tahu mempertahankan diri bila kena serang dgn abg Rayyan. ohh yg ni sangat2 kagum sgt.

vocabulary dia pun dh banyak, dah boleh tau yg mana banyak, yang mana sikit. yaya ni suka sebut berulang2 apa yg dia dengar. suka bergurau dgn rayyan, mula2 ok, pastu gaduh, nangis. mcm tu laa selalu pon.

yaya sgt2 mudah nak jaga berbanding abang rayyan. sangat tidak cerewet. bila di ajak mandi, jom je dia terus nak bukak baju, seluar.

makan pon senang, suap je apa pun mesti bertambah2 dia makan. lagi2 yg jenis berkuah mcm nasi sup, macaroni sup, penne dimsum sup. penat aku nak suapkan dia ok.. berulang2 tambahnya.

nak berak pon dah bagitau "beyak... beyak"
tapi paling nak tido kena sabar sbb dia suka golek2 dulu, panjat2 atas badan kita.
biasanya aku yang tertido dulu kikiki...

sekarang ni aku praktik kat kat diorang kemas menan sendiri lepas main. nak naik dulu kemaskan menan dulu. hmmm biasanya rayyan yg jerit kat yaya "kemas...kemas..."
pastu 2 beradik tu mmg lipas kudung kemas semua menan...
 
 
 eehh ramai yg kata yaya sama mcm muka aku, yer ke??

pic ni masa wedding adik ipar aku.aku nak pakaikan dia kasut tp dia xnak, nak jugak pakai selipar hijau kepala ulat bulu tu.... stress aku tauu..

7 comments:

Aeen said...

aah yaya mcm muka akak...
ala..comey la yaya pakai selipar kepala ulat...heheh...

mama amir said...

Alhamdulillah...dah besar dah dia...comei...
rasanya sebaya dengan anak saya, tapi anak saya lambat sikit...
kata mak, ikut mamanya ni, slow sikit perkembangannya...hihihi ^_^

Chekgu Azrine said...

Sebijik muka u amy..hehe

Mama Safiy Arfan said...

comel la slipar ulat bulu tu hihi

diana said...

A ah..sama sangt muka..:)

MizzTina said...

alahai...comel btl rambut tocang dua tu.. geget kang

Humaira Beauty said...

yaya sangat comel.. salam perkenalan dari saya :)

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015