Thursday, March 5, 2015

Gajet dapur: garam kunyit segera

saya ni kan... kalu balik kampung ke Kota Bharu seka sangat beli barang2 yg memudahkan tugas saya di dapur. kalau pegi pasar ada jer benda yg menarik perhatian. 
sebelum ni saya tumbuk sendiri garam, kunyit halia untuk perap ayam.
 masa balik ari tu jumpa benda ni terus beli tak pikir2 lagi.
senang. dah siap bawang, halia, kunyit garam. harga RM2.50 jer..

jangan terkejut sebab saya jugak beli daging dan tulang lembu kalau balik kb.
 sebabnya fresh & murah. ada masa nnt saya share Insyaallah..

kalu sekor ayam tu aku perap semua. ayam potong 18.
 yang bahagian dada yg ada tulang putih tu aku asingkan potong kecik2 untuk buat rencah nasi goreng ke, mee goreng ke, sup sayur ke... 
boleh tengok entry ni saya pernah share




 lagi sedap sebab guna kunyit hidup. kalu saya guna serbuk kunyit tu je

bahagi terus 3 portion. nk guna kuarkan 1 portion.

4 comments:

CikNaa said...

ya ampun kak serius ada garam kunyit cenggini? baru tau..

Aeen said...

ada yg da siap mcm ni ek kak? senangnye....

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam sis,
waaaaaa
memola iols konpius nengok tajuk
tapi bila nengok gambor
ooohooooiiiiiiiiiii sedap3

Ana Impian said...

mak mentua sayapun selalu buat mcmni.simpan dlm peti sejuk.tahan lama jimat tenaga.xsngka ada jual..huhu

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015