Thursday, April 23, 2015

dekorasi: ruang tamu

Lama tak citer deko2.
Takde apa yg berubah. 
Ruang tamu saya masih seperti dulu.
 Tiada penambahan perabot pun.
 Sekali sekala tukar alas sofa dan sarung kusyen je. 

Masih lagi bertema english yg simple dan minimalis tanpa sarat dengan deco2 seperti kebiasaan rumah bertema english. 

Seperti korang sedia maklum saya ada anak yg tengah membesar dan memerlukan ruang untuk bermain. Saya juga masih bekerja dan masa yg terhad untuk menghias dan menatahias rumah.
asal bersih dan kemas sudah memadai walau apa jenis rumah dan tema rumah yg kita terapkan...

Kalau ikutkan saya, nak jugak tambah satu rak buku, tapi nanti lah dulu. Takde urgent pun. bila ada kelapangan masa nnt saya akan fikirkan tmpt nk letak tu..
 korang ada idea tak kalau saya nak tukar langsir. corak bagaimana yg sesuai dgn tema rumah saya?


bila ada anak yg membesar 3&4 tahun sekali sekala dilanda gempa bumi seperti ini adalah perkara biasa.

Apa yang perlu dilakukan adalah kena terapkan "lepas main kemas" itu yg saya selalu katakan pada anak.

Alhamdulillah diorg akan kemas sendiri lepas main, walaupun kadang kala dlm keadaan malas, membebel dan merungut penat... kita pun kena bersabar dgn diorang sbb itu mmg dunia mereka bermain.

8 comments:

diary_ciknaa said...

tetap cantik kakak.. macam umah takde anak kecik..

miss eimanhikmah said...

pandai akak hias rumah..

Aeen said...

dilanda gempa bumi tu dah biase kak...dah kemas sepah balik...x sampai 5 minit kemas..sepah lagi..heheh

ibnuismaini said...

Cantik gak kalau ada rak buku tu... letak buku anak2 sekali, nak semai kat minda bawah sedar anak2 supaya minat membaca. hee~

Mar Mansor said...

sweetnyer..cantik

ieza ashaari said...

Macam manalah nanti bila darwish dah pandai mengemas. Hohoho.

Fai Nardir said...

rumah fai takde tema pun kak.. asal nampak kemas dan bersih je. hihi.. fai suka dengan deko rumah akak, SIMPLE dan kemas.. nice

Malinda said...

cantik deco ruang tamu...suka3 sebab ringkas dan kemas...anak2 biase la asyik menyepahkan mainan je kejenye...

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015