Friday, July 10, 2015

kisah baju raya dan persiapan raya anak-anak

alhamdulillah dah siap semua baju bajan anak-anak.
tinggal baju kurung yaya je nanti amik kat tailor.
sebenarnya kisah baju kurung yaya klakar jugak.
 bila last minit beli tu mcm x match lak dengan kaler purple tema tahun ni.

 so masa saya hantar baju saya untuk alter kt kawan saya,
 cerita lak pasal baju kurung yaya terus kawan saya offer nak tolong jahitkan.
 ya Allah... rezeki sgt. mana ada tailor dah nak jahit lagi 10 hari nak raya ooii... 
kawan saya kata takpe baju budak kejap je jahit. kembang semangkuk saya rasa...

semua baju anak-anak saya beli kat SOGO je. 
takde pun bawa diorg gi beli.
 beli ikut rasa saya je.
rasa murah dan sesuai beli je.
 lagi pun takde ralat sgt sbb baju diorang saya selalu beli.
so just tambah2 je. risau gak nnt kalu si yaya atau rayyan tak nak pakai.
 sebab diorang ada baju faveret sendiri. bila dah suka baju/seluar tu asik tanya jer..

kalu rayyan nak pakai baju melayu pun rasa dah mujur sangat,
 saya takde pun beli sampin songkok bagai...
 kalu tgk kat gambar bawah baju yaya saiz 5-6 tahun. 
dia badan agak besar gak compare dengan budak lain sebaya dia. 
wpun umur baru 3 tahun..

raya tahun ni saya berbelanja ala kadar je... asal anak2 hepi dah cukup. 
keadaan ekonomi semasa buat gerun nak berbelanja sakan.

sebenarnya raya tahun ni kami recycle kaler 4 tahun lepas.
 sbb suami tak nak lagi dah beli baju melayu. 
baju melayu pun pakai sekali je time raya.. 
ni pun salah satu cara berjimat jugak. 
tapi jimat utk baju melayu dia je laa baju saya dan anak2 tetap beli.
 baju saya  kena beli gak sbb baju saya boleh buat gi keje pulak

balik raya harus ada gak buah tangan utk  ma & abah dan MIL.
beli yg biasa2 je. sbb nanti nak bagi duit raya jugak kan..
biskut dan kuih raya semua suami saya yg uruskan..
beli je pun, takde aura lagi saya nak menggentel kuih raya... hihihi
kalu buat pun kek je laaa...

wpun dah less 50% saya rasa baju tu tetap mahal untuk sehelai baju budak pompuan umor 3 tahun. huhuhu... byk kali gak pikir nak amik baju kemeja yaya tu sbb dah hampir dgn harga baju saya lak..

3 comments:

diary_ciknaa said...

comel-comel baju yaya & rayyan tu kak..

Chekgu Azrine said...

Memang la amy dasat baju bdk2 skang.rin suka beli kt brand outlet je

Mummyaza said...

pergi sogo hari tu .. tgok baju budak2 mahal .. x jd nak beli ... last2 beli kat brand outlet ampang point jerk ... lebih murah :)

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015