Wednesday, June 24, 2015

Rezeki Ramadhan

Salam 7  Ramadhan...
Dalam entry SINI kan saya gigih cerita buat jadual menu bagai untuk iftar Ramadhan. 
 ini untuk memudahkan saya masak memandangkan perancangan dah ada. 

so sampai umah saya terus campak apa yg saya nak masak dalam kuali je.
 setiap hari saya memang rushing jalan laju2, ke tren putra LRT,
 melalui Jalan Masjid Jamek yg sgt crowded di bulan puasa
 dgn bazar dan juadah yg dijual. jadi masa yg saya ambil
 dalam setengah jam jugak untuk sampai ke ofis suami.
 6.40 ptg baru sampai umah BS, sampai umah pulak dalam 7.05 gitu.. 

melihatkan saya yg terkejar2 setiap hari, BS rayyan & yaya bermurah hati membekalkan makanan untuk kami  berbuka setiap hari. 
jadi apa yg dia masak tu jugak laa juadah yg saya dapat.
 Ya Allah semua urusan saya dipermudahkan oleh Nya...

so setiap minggu saya cuma beli lauk basah je..
 iyer laa takkan saya nak amik free gitu je, 
dah laa harga barang skrg mahal kann. BS pun ada family jugak, kena pandai2 laa...

bila sampai je umah saya cuma hidangkan je... 
pakej yg BS bagi siap skali dgn nasi, nasi penuh siap boleh buat sahur lagi...
nikmat tak terkata dapat makan homemade.. tambah lagi air tangan BS mmg sedap wpun lauk simple2 je...



Ni lauk iftar ke5. ikan masak kicap, ayam goreng, rendang ayam seketul, sayur taugeh goreng. masak lemak jenahak tu asben tempah kat t dia. saya balik hidangkan je...

semalam pula ramadhan ke6 BS bekalkan asam pedas ikan dan ayam sambal.
 sedap sampai menjilat jari.
kena pulak dengan sambal hitam CIKNA
terus melekat kat kosi tak nak bangun2...

jadinya saya dah tak payah pikir lagi menu untuk masak. 
apa2 yg BS masak tu lah rezeki kami sekeluarga untuk berbuka.

petang ni boleh laa beli lauk basah ayam, ikan dan sayur kt kedai runcit.



yg dok tanya sambal hitam cikna boleh laa watsapp dia 017-9521525
 atau terjah blog beliau http://wifewillbe.blogspot.com/

siyes korang takkan kecewa okeh...

5 comments:

Nadiah Hanum Wahab said...

Untung kak amy dapat BS camtu...takder la rushing sgt nak blk masak kan.

Chekgu Azrine said...

amy kemahen sedap rin tgk laup pauk kat sini
alahai....perut bunyik2 berdangdut...huwaa.huwaa

CikNaa said...

bestnya dapat bs mcm akak..baik teramat! tengok lauk dia pun dah tau sedap..

eh mekasih share iklan sambal hitam tu kak :P

eima said...

baiknye BS kan .... alhamdulillah ....
yg sambal hitam tu mcm besh je sy tak penah lagi mkn

SweetLikeWhat said...

sedapnyeee..suka tgk akak masak...terliur je saya tgk kikiki

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015