Thursday, June 25, 2015

Surprise Birthday suami yg ke 37

semalam 24/6/2015 adalah hari lahir suami saya yg ke37.
sebenarnya saya pun buntu memandangkan birthday dia jatuh pada bulan puasa.
 nak makan2 kat luar sure dh tak boleh kan... 
nak bukan puasa berbuffet bagai kat luar pun mmg tak laaa...
terkejar2 nak solat, nak terawih...

tetiba idea datang. saya amik half day, balik umah masak, 
pastu gi amik dia kat opis ptg tu dengan bawa skali rayyan & yaya... 

siap kawtim dgn BS, siapkan budak2 tu kul 4 sbb saya nak amik awal.
tapi kena gak bgtau dia amik half day sbb nak amik keta dgn dia kan.

balik tghari tu berkejar aku ke nsk beli lauk.
 plan nak masak nasi minyak, daging masak hitam dan pajeri nenas. 
balik je umah ntah mcmana daging aku leh tertinggal kat konter NSK.
 bila cek dalam bil takde plak byr, nasib baik gak kalu dok rugiiiii...

mujur gak aku ada beli ikan siakap.
jadi aku masak ikan siakap dgn sos oriental, sotong sweetsour, pajeri nenas.
 ayam percik tu yg saya buat sabtu lps yg di frozenkan..

laju2 masak sambil dok jeling jam. 
sbb 3.30 dah kena kuar amik budak2 tu kt BS.
sambil tu singgah gak 3 stesen minyak cari belon yg ada tulis hepi besday tu tp xde..
time xnak berlambak je aku tengok.. haishhhh

sampai kat opis asben lebih kurang kul 4.50 gitu. 
masa kt tangga asben call cakap nnt amik dia kat stesen lrt terminal gombak. 
hahaha... dia tak tau saya dah smpai opis dia.
smpai atas dia  gi smbhyg asar. rayyan & yaya dah melompat2 kat sofa tetamu.
segan giler sbb time tu staff dah ramai kuar balik.
bila dia masuk opis tergezut monkey tgk saya & anak2 ada sambil bawa hadiah..

sebenarnya buntu dah xtau nak beli hadiah apa,
 last skali aku beli henfon je sbb fon dia yg lama asyik cepat abis bateri,
 yg tu pun saya beli jugak 3 tahun lepas x silap.
suami saya bukan jenis melekat dgn henfon, 
kena up-to-date dgn gajet so beli je yg mampu milik.
ehh mampu milik pun RM840 jugak...

saya tak beli kek sbb suami kurang gemar kek.
takpe lps raya nnt kita celebrate lagi yer...

semoga dia menjadi suami saya hingga ke jannah,
dipanjangkan umurnya, dimurahkan rezeki,
 sentiasa diberi kesihatan untuk dia demi kami sekeluarga...
kalau takde dia, mmg patah kaki saya...
dia kekuatan saya, pemberi semangat saya, imam saya 
sayang suami ketat2...



 


 ni je yg sempat masak. last minit tukar menu gara2 tertinggal daging kt NSK. sobsss

 ikan siakap dengan sos oriental


hadiah besday henfon, samsung Galaxy Grand Gold

heppy besday yg ke 37 suami...

3 comments:

Nani said...

gembiranya dia, isteri tercinta beri kejutan..dpt hadiah 'best' lagi..
Semoga berbahagia selalu..aminn.

diary_ciknaa said...

alololo so sweet kak amy dgn hubby..semoga panjang umur, murah rezeki yer..

Putri said...

Seronok tengok kebahagian pasangan suami isteri.semoga berbahagia ke jannah

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015