Friday, August 23, 2013

gelagat anak-anak bila kat kampung

 ni kisah masa balik kampung di kota bharu raya ritu. anak2 aku kan orang KL kononnya pffttt... iyer laaa, dok KL balik kg pun 3-4 kali je setahun. yg 2 kali tu mmg wajib raya pose dan raye haji. kalu dah dok KL binatang apa sgt lah yg boleh tengok kecuali gi zoo atau kedai pet.

masa balik kb kat rumah ma aku, mmg ada kambing sekor abah aku bela. lepas solat raya tu abah heret kambing makan rumput, bila dia nampak kambing tu boleh pulak dia kata dog huhh..huhhh..huhh... tergelak laa aku. hoi si anak tu kambing laaa bukan dog. kalu tengok lembu taktau apa reaksi budak2 ni.

si rayyan dengan yaya mmg pencinta hewan. lebih2 lagi kucing. bila balik kampung adehh laaa... sesak napas aku tgk diorang ni. dok mengadap kucing sampai bertemu hidung. pastu bole pulak kucing2 tu folo je anak2 aku. eeeiii geram okeh. sebab anak2 ada asma. bila dah camtu skali dgn kucing2 balik KL sure akan selsema dan asma. pastu pulak semua benda yang dia makan nak bagi kat kucing...

 terhegeh2 abah heret kambing.



gelagat yaya bila jumpa kucing.

8 comments:

Mila Ahmad said...

rumah macam taman ada kambing bestnye...mesti luas ni.

mynameismy said...

hahaha...
kalau tgk ayam plak pe die pk gaknye hihi...

festime drop belog akak.. :)
kenal kite x? :P

Umi Qi said...

ini baru btol2 nama ye kg...ada kambing...huwaaaaa nk blik kg akak ler cenggini

Chekgu Azrine said...

besarnya laman rumah.sure seronok anak2 amy main

Cik Puan Rara said...

ada kak,rara ada smlm.rara nmpk akk,tp mcm takut nk tegur sbb akk mcm garanggg je.jeling jeling je rara.sedih =(

Bussaina CreativeCraft (BBC) said...
This comment has been removed by the author.
Bussaina CreativeCraft (BBC) said...

http://bahiyabussaina.blogspot.com/2013/08/nursing-pillow-corak-kereta-mini.html

Rin Maira said...

kambing tu nk buat kambing bakor ke? heheehe

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015