Thursday, June 26, 2014

Deco: Kitchen Curtain

dah lama gak aku mencari curtain dapo aku ni. memandangkan rumah aku kurang tingkap, makanya aku mencari curtain yg paling minimum, untuk cahaya masuk. maksud aku dari segi ketebalan kain, panjang curtain tu sendiri. nak tempah2 malas ooii... nak mengukur bagai, pastu opkos laaa rege mesti mahalkann.. amboi nak murahhhh je aku nie kan. bukan kedek tp jimat. kann..kann...

masa jalan2 daiso aku terjumpa lace curtain ni, tapi tak beli lagi sbb tak sure panjang dan berapa keping lak aku nak beli. minggu berikutnya baru laa aku gi terjah lagi skali. nasib baik ada lagi.ni apa ke nama curtain jenis ni ekk??? tab curtain ke hape ntah... ngehh..ngehh...

biasanya kalu dah daiso rege rm5 je pon. korang pun suka nau terjah daiso ni kann...
so untuk dapor aku ni aku beli 3keping jadi rege rm15 jer... dah siap ada lubang, aku cucuk2 je mcm cucuk sate tu ngko....

railing tu dah ada tuan rumah dulu tinggalkan, aku guna tu dulu utk sementara waktu. ada masa nnt aku terjah IKEA pulak cari railing bulat kaler putih. bila dah pakai skirt nampak sopan skit tingkap dapo rumah aku, takde laa berbogel je kannn...

sekian, perkongsian jimat kos dari aku...


utk lebar dapor aku kena guna 3 keping lace curtain ni...


dah pakai skirt baru nampak sopan skit tingkap dapo ni.

9 comments:

Allene said...

cantik kak... nak cari gak la...

Chekgu Azrine said...

Nak cari gak..hahaha

safurara said...

hahaha lawo kak.mmg sopan.hehehe

achiek anis said...

mak saya suka beli gini gak letak kat dapur...tp beli kat kedai rm2 je...mcm2 warna ada...hehe

Mila Ahmad said...

kak nanti tunjuk susun atur dapur lak tau.

Naemah Umi said...

Cantek cantek...nampak sudi gitew :)

Julia Johari said...

omeyyyyy terletak je langsir hehehhe murah pun murah kan kak amy...rajin kak amy deco :)

CikNaa said...

simple, murah tapi berbaloi kan.. mmg suka!

Fizah said...

simple n nice =)

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015