Monday, December 30, 2013

mee loh chee fun

hi korang semua. assalamualaikum.
jarang lak aku hapdet blog skrg. mc bz skit kot, ke aku yang buat2 busy. mihmihmih...

eehh rini aku nak share dgn korang sejenis masakan. aku rasa mesti ramai yang tak tau kee loh chee fun ni. kalu org cine panggil mee ekor tikus. tapi geli lak aku nak nyebut nama mee ekor tikus tu...

mmg mee jarang di jual kat kedai2 melayu. masa aku gi pasaraya kecik kat umah aku minggu lepas tetiba ternampak lak mee ni, terus amik aarr....
kat depan plastik tu tulis "laksa pendek" jenama WIN alaa cam jugak mee kuning tu atau kotiaw jenama WIN. confirm halal sbb ada cop.

cara masak sama jer cam masak kotiaw yang korang slalu masak tu, tak yah la aku bagi resepi kot. korang punya resepi lagi best dari aku kannn...

aku main campak je apa yang ada dalam esbok.
yang belum penah try masak mee ni bleh cuba yer, sangat sedap. lembut dan licin je. si yaya suka..


mee loh chee fun goreng

7 comments:

ADILLA said...

mee ekor tikus?? erkk kembang tekak nak mkn kalau sebut cmtu hehe..
tapi mcm sedap jer.. kena cari jgk ni..

safurara said...

ooo xpenah makan pulak kak.mcm laksa kan.

ieza ashaari said...

nampak sedap.. tp nak masak mmg xkot kak oi.. daku tak hebat.. lol..

Unknown said...

lin suka makan..tp ada ke jual eh yg belum grg kek somban nie..alahaii..terliurrr

Nurul Aziz said...

pernah makan, tapi taktahu lak nama dia mee loh chee fun. hihi.

Chekgu Azrine said...

sure sedap nih..

Mimy Hamid said...

eh dia macam laksa jernih tu kan....sy pernah buat laksa goreng pakai laksa jernih...sedapp

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015