Wednesday, December 4, 2013

resepi: sardin puff

blog aku dah rupa blog masak2 jek akhir2 ni, asyik buh resepi jek. bajet chef sgt. hahaha...
tapi uols jgn terkejut sbb bila aku buh resepi semua stok cepat, senang dan mudah. sesuai utk mak2 yg bekerja mcm aku.

ok, kali ni jom buat sardin puff. takyah pikir nak buat pastry bagai ooii... beli pastry yg dah siap kat pasaraya jek. pastu simpan dlm esbok, bila2 nnt leh buat lagi, yer la takat 2 ketol perut aku dgn cik somi. rayyan & yaya tak mkn menda alah ni...
lagi satu korang boleh pelbagaikan filling dia. nak buh tuna ke, filling ayam ke, telur hancur pon boleh.
korang kreatif.....

sblm ni aku penah buat, korang search kt sblh yer, blog aku mcm meragam plak xleh buh link.


aku tepek skali lagi resepi:
1.  1 paket puff pastry square mcm gambar kat bawah. beli kat pasaraya
2.  sardin yg dh siap untuk buh dlm pastry tu. maknanya korang masak la ikut resepi korang
mcm nak buat sandwich tu.
3. ambil sekeping puff pastry, gelek bagi lebar skit.
4.  letak inti sardin, kendian tekan2 tepi puff dgn garfu. kelar2 bahagian atas puff.
5. sapu telur kat atas puff sblm bakar..
6. dah bole wat minum petang.. ngeeeee
kalu tetiba ada tetamu nak datang umah tak payah menggelabah ok. boleh buat puff ni.

sumber google

4 comments:

Julia Johari said...

Sempoiii betol puff pastry sardin nih...terliur tgk...Umi Qi suka dish simple....besttt

MisZ FyZa said...

Esok trus rase nk beli pufd pastry gak..;p..mcm sedap je..

ilyamel said...

alamak...feveret nih..slalu beli yang siap punya la kat bakery..hehe

Unknown said...

erkk...daku tak suka sardin...try letak serunding dap gak ni kan...ngeee

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015