Monday, December 2, 2013

Tempat wajib untuk 2 beradik ni...

setiap bulan at least 2 kali aku akan pastikan 2 beradik ni menziarahi kedai buku. selain gi playground, kidzoona. aku suka datang sini sebagai aktiviti mingguan bersama derang. aku paling suka kedai buku Popular  sebab buku kanak2 di letak para rendah. jadi rayyan lebih mudah nak tengok dan belek2 buku kat situ. kali ni di KL Festival City.

kadang2 aku takde la beli apa pun, sekadar bawa diorg tengok2 buku je. kalu ada yg sesuai aku beli.

mcm semalam rayyan gigih dok belek buku dinosaur. aku tak tau nape lately dia suka sgt buku2 dinosour. atau mungkin gak pengaruh ultraman- aku rasa-.

lama gak dia dok belek selai2 buku dinosour tu, tapi takde plak dia merengek minta aku belikan. pusing2 kat bahagian buku lain, buku dino tu jugak dia dok belek2.

aku tengok rege RM200++ bebb.. bukan aku tak nak beli tp belum sesuai kot. kang sampai umah dia main koyak2 jer. nangis aku nanti... sobsobsob...

pusing2 dalam Popular tu jumpa satu set menan dinosaur rege RM19.90. rayyan terus amik dan bawa ke konter untuk bayar.

bukan la aku memaksa derang. tp cuba nak terapkan amalan baca buku seawal mungkin. biar la seimbang belikan diorg menan, buku pun kena baca jugak, ikut peringkat umur diorang. wpun derang mmg tak paham pape pon.
skrg nampak dia dah pandai, kalu amik sesuatu barang, mesti bawa ke konter untuk bayar.
takpe rayyan, nnt bila dah besar ummi belikan buku dinosaur tu.

pastu jalan2 jap Parkson belikan baju tido untuk Yaya. ingat nak lepak2 minum tapi yaya tak keruan.
otw balik singgah gak di McD minum2 sambil layan budak2 ni.


suka gi Popular sbb para buku utk kanak2 dia rendah camni. rayyan boleh amik mana2 buku yg dia berkenan...
teruja bila nampak buku dinosaur. aku syak pengaruh ultraman kot...
selai2 dibeleknya. mcm menarik sgt buku tu. tp rege RM200++. telan aie liur aku nak beli..
last skali aku belikan je menan dinosaur.  belum sempat sampai umah dah buka dalam keta...

main sama2 dengan yaya dalam keta. nasib baik ada banyak, takde la berebut... Rayyan kedekut tau menan dia.

7 comments:

Mimy Hamid said...

napa ntah bila yaya n rayyan main sama mesti saya nak gelak sebab rasa lawak je dua org ni

Chekgu Azrine said...

Haha..
Budak biasa ar kedekut klu menan2 nih..hehe

Rosmawani♥ said...

Ros pun ska bawak anak2 g kedai buku :)

ameris said...

Mmg lawak mimy, kalu gaduh ckp dlm bahasa masing2. Kami laki bini pon gelak

ameris said...

Masalahnya menan yaya pon dia punya jugak caner tuh?

ameris said...

Ros, sronok kan tgk gelagat diorg kt kedai buku.

mrs kayrul said...

kat rumah nie macam2 buku ada..bila sampai masa dia geram habis dikoyakkan..tapi sekarang yg kecik tue rajin membaca..kekadang ambik buku dok diam2 dok belek...harap x jemu la bila besar nanti

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015