Monday, December 9, 2013

JJCM: ikan bakar putrajaya


sabtu lepas, gigih aku cari tempat makan ikan bakar di putrajaya. bukan ngidam ada isi pon yer korang. saja sbb tekak dah lama tak makan ikan bakar.

kebetulannya sabtu tu ada tournament bowling  opis suami di alamanda. aku pon main gak tp sampai rini sakit2 badan. mana tak sakit weiii... dah dekat 10 taoun tak main. sekali main abis sakit bada, berlagak sgt sampai guna bola 12. 

yang tu next entry aku citer sbb gambar sume dalam dslr. gambar dlm n3 ni pakai henpon jek.

tempat ikan bakar ni di percint 5. betul2 depan PICC. pendek kata mmg akan jumpa aaarrr sbb signboard merata2 uols... mmg tak sesat.

sebenarnya kalu uols nak betul2 makan ikan bakar aku tak recommended sgt tempat ni. 
sebab bagi aku the reeal ikan bakar harus bakar guna arang bukan dapor gas. aroma kureng skit aarrr..

kira mcm aku pon leh bakar kat umah kalu guna dapo gas jek.
aku oder sotong celop tepung, ikan siakap bakar dan tomyam je.

bagi aku sotong celop tepung fail abis. sbb rasa dah mcm goreng pisang lak aku rasa. pastu tepung tu dah macam tepung goreng pisang. sotong abis kecut.

snasib baik cover dengan ikan yg fresh wpun bakar dgn dapo gas. kalu tak  laki aku mmg akan kutuk aarr...

sayang sangat sbb tempat ni mmg cantik giler view dia. kalu makan best lagi laa terangkat orang kata. kalu nak couple2 tu sesuai sgt. lag i satu aku rasa kalu nak wat gathering, wedding pon sesuai.
tapi tang makan aku tak tau ok ke tak....


meja kami...

ni la rupa paras sotong celop tepung yang fail bagi aku. biasanya sotong celop tepung mesti dgn air lada bukan dengan soso cili. fail lagi....

 nasib baik ikan siakap frresh...  mmg juicy... tp cicah dia rasa mcm makan belacan je.
kalu bako dgn arang arang lagi best aroma...

tomayam ayam... takat ok jer...

laki aku bertambah nasi makan sbb tghari tu kitorang x sempat nk lunch...

konsep stall. makanan mmg banyak dan mcm2 jenis...

view dari meja kami... cantik kann...


dalam dok komen tak sedap tu abis jugak makan. .. tinggal tulang jer...

total rm65.95. mahal ke murah ekk...???

5 comments:

Julia Johari said...

cantik yer view makan ikan bakarrrrrrrrrrr....mcm candle light dinner bila tgk dinihari cantikkkkkkkkk....akak ok lah tuh harga murah tuh...haishhhh sekali sekala mkn diluar ikut acara suami pun best kan kak ameriss...sonokkk plak men boling hehehe

Chekgu Azrine said...

Murah la amy..tp tula..lain org lain tekaknya kan..tp ikan bkr yg plg sedap la rin pnh mkn..kt kpla bts pulau pinang..terbaek!

Cik Puan Kocik said...

Lokasi makan kat sini memang menarik. Pernah makan kat sini, tapi sekarang nie harga kat ikan bakar empangan putrajaya nie sangat2 mahal. Mencekik darah je ... dah tu tak sesedap mana pun. Kuih cenonet je kecik sebijik 60sen! Insaf rasanya makan kat sini skang. baik pergi Umai Cafe kat Monumen Alaf Baru ... makanan sedap, hrga berpatutan cuma servic agak lambat.

Mimy Hamid said...

harga ok lokasi pun sesuai cool...tp kalau tak sedap hmmm....ikan siakap dia yg buat mahal RM33..tp ok kot

Rizziela said...

Mahal gak ek siakap tu...sotong pun agak mahal la juga

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015